mollesnutten

Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av molle - 31 augusti 2012 15:41

I måndags var jag på vanlig skogspromis,med bollen det va skönt.Matte hade ju jobbat hela dagen så det va skönt att få busa runt lite.

Hit åkte vi på onsdan

 

Ja helt rätt godisbutiken.Men aj vad jag bedrog mig,ingen godis.Sitta och vänta på vetrinären skulle visst få en vaccination.  

Ni anar inte vad jobbigt det är.Kommer massa katter och hundar,som man inte får jaga eller skälla på .Sen kommer veten sent så det tar typ 1 timme av olidlig väntan.Fast när han väl kom så var det klart för min tur på 10 min  

Jag fick en spruta och stämpel i passet.Matte var vöjd både med det och mig.

Sen åkte vi till dagis där Smulan jobbar med att passa.SV:s Hundtjänst ni vet.Vi fick leka en lite stund,matte tror inte det är bra att ta ut sig för mycket när man fått spruta.

Sen fick vi reda på att min lilla kineskompis Inka vinka gått över

  regnbågsbron.

Tog med matte ut på balkongen vi tände ljus och myste.Som hon sa förtränger verkligheten en stund.

Har en känsla av att jag inte kommer att få nosa upp saker att äta på nått ställe i fortsättningen.Fast det är nog lika bra vill hänga med matte en stund till.

Idag skulle vi kolla efter kantareller,najs tänkte jag blir en skog.

 

Och det blev det,fanns lite halvstora här och där

 

Slutresultatet blev ju inte så illa

 

Eller hur för en timmes jobb.Imorgon ska jag visst få va ute längre, då får vi se vad det blir,svampkorgen ska visst med.Och dom där svarta sakerna ska det letas efter.Nästa helg ska jag få stifta bekantskap med dom om inte förr.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards