mollesnutten

Alla inlägg under februari 2015

Av molle - 22 februari 2015 12:39

En sak.


 



Snön börjar försvinna.


 


Så mycket trevligare allt blir då.


 


Grönt och färgrikt liksom.


 


Små svampar ser man till och med.


 


Fast bombmurklorna har inte kommit än. Ska nog rulla lite så dom fårstår att det är dag nu.


 


Ja överallt va det ju inte snöfritt då, men min bil klara av hela vägen in.Ut också föresten, vilken tur matte trodde på mig imorse.


 


Har någon busat runt i din säng, nej det har jag inte sett. Fråga lillhusse han kanske vet.Där höll det på att gå åt pipan med favoskog.


 


Kommer du ihåg den här backen snälla matte, vi skulle ju tittat efter trumpeter där i höstas. Tänk att allt ska jag komma ihåg.


 


Kanske minnet återväder i höst, när du ser denna.


 


Nej jag vill absolut inte åka hem än. Kan va kvar här i 3 timmar till.


Söndagsmys hörni




   




Av molle - 8 februari 2015 07:18


Ja nu har den kommit hit också.


 


Här händer ingenting. Bara en faslig massa snö överallt.Och inte kan man komma över vallarna när man behöver.


 


Fast vid soptunnan hos oss, har någon ställt en gran för behövande hundar. Ska bara be om lite snöskottning, så man kan komma under. Lite service kan man väl få, när man betalar hyra.


 


Annars blir det mest, traska ikring på plogade vägar.För inte kan man pulsa fram till där bombmurklorna växte ifjol.


 


Nästan inte ta sig fram till en liten klibbticka heller.Fast såna gör ju livet lite lättare.


 


Alldeles förskräckligt tråkigt det här.Och inte har matte ledigt fem dar och jobbar två heller,som jag trodde det skulle bli.


 


Enda roliga med snön är, när lillhusse skottar altanen. Fast det får man visst inte göra 5 på morgonen SUCK.


 


Nångång är kompisarna med och vi röjer runt.


 


Fast Zebbe tränar visst för Beach 2015, tror jag.


 


Faslig massa extra kilon han drar omkring på.


 


Själv springer jag bort det mesta.


 


Ibland skiner solen, det tackar vi för.Livet känns lite bättre då.


 


Nåt annat som är bra, matte hade en frisbie i bilen. Hon hade visst smittat sina arbetskompisar med röjarsjukan, dom hade tömt flera rum för ombyggnad och hittat frisbies.


 


Fast jag måste säga att det är dålig kvalite på landstingets grejer.


 


Och där snodde kung bore den också.Attans , men den töar väl upp till våren kanske.


Jag har vart sån där massageelevs hund också, kan säga att hon fick träna mycket på , besvärlig icke stillastående hund, en gång till. Ska det nu bli en bra hundmassör, måste hon ju få träna på det också.


Hoppas ni får en mysig dag. Själv ska jag äta glassgodis för lillhusse fyller 24 år idag hurra.








Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards