mollesnutten

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av molle - 1 augusti 2012 18:48

Riktigt skönt att matte jobbar den här veckan.

 

I söndagskväll va jag så trött att hon kunde ta kort utan att jag vakna.Lite   ju det har hon aldrig lyckats med förut.Jag är nämligen vaken tills hon lagt sig alltid,har alltid koll om man säger.Sen tycker jag ju att hon ska lägga sig vid nio ,men det är en annan sak.För det mesta gör hon ju det ,eftersom vi ska upp tidigt,eller i alla fall hon.

 

I måndagskväll va vi och träna kantarell sök.Inte illa tycker jag för första försöket.Kändes mer naturligt tyckte vi båda,med att söka i skogen.Dom växer ju faktiskt där ,inte på asfalten i alla fall, fast på gräskanter ibland.

 

Sen måste jag ju träna henne varje morgon,det här är slalom .Hon kanske glömmer sina färdigheter annars.

Idag hade hon ledigt extra tidigt, för hon ska jobba länge på fredag.Hmm gillar inte jag tycker veckan ska sluta med ledig fredag.Och börja med ledig måndag.Och lite dess emellan ledigt också,finns ju så mycket man vill göra.


Vi åkte till en skog som vi inte är i så ofta,för hon skulle leta efter nåt svart.

  

Tittut här är jag matte,svart som natten.Men det va visst inte mig hon leta efter.

 

Men här borta då matte,kom och kolla.Jo du va jätteduktig en fjällig taggsvamp,blir snygg blå färg när man färgar garn sa hon.Sen va hon nog mer virrig än vanligt,kom på efter 4 km att hon nog skulle tatt kort på den.Men då orka vi inte gå tillbaka.

 

Jag fick i alla fall ihop lite kantareller,fast virriga matte leta svart trumpetsvamp,va nu det är.Fast en gång lura jag henne riktigt,Hon sa leta svamp.Och jag markera, fast inte på pluttesvampen hon såg,utan en bit bort.När hon böjde sig såg hon 5 stora fina bredvid mig,och en pluttis där hon först såg.Sen va jag ju lite trött så jag la mig,men virrpannan va värre.Hon glömde ta kort när jag markera  mitt fynd.


Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards