mollesnutten

Alla inlägg under december 2017

Av molle - 24 december 2017 11:32



Idag har matte krupit omkring i en pinnhög.


 


Ni kan inte ana vad fascinerad hon kan va av såna.


  


Men ser du inte vilket vackert brunkrös kan hon säga.Nä kan inte säga att jag tycker det ,säger jag.


 


Jag gillar ju mest röja runt typ.


 


Då hittar hon naturligtvis nåt annat snyggt.


 


Snälla ,snälla matte det kommer nån du kan inte ligga på marken.Tänk att man alltid får skämmas för virrpannan.


 


Ok dom där kan du fota stående.


 


Dom är till och med snygga .Men vidga vyerna se vad vackert det är i skogen tack.


 



Ja där ser du, det va väl inte så svårt pust.


 


Ajdå sammetsskinn tycker hon är ursnyggt.Jaja bara inse vi kommer inte så långt idag.


 


Sen tror jag att hon borde lyssnat bättre på min kompis från Hasselfors.För då hade hon kommit ihåg va alla svamparna heter.  


Själv nosar jag hellre på en föredetta bajshög från räv tror jag.


Hoppas ni får en fin myskväll alla kompisar.










Av molle - 20 december 2017 14:56



Men en sak är säker i alla fall


  


Även om jag skulle hamna vid ett av favoritbaden,så tänker då inte jag doppa mig.Vilket trams det är ju faktiskt kallt ute.


Helgen har gått i VAM tecken vilket betyder.


Matte sover


  


Sen åker vi till närmsta skogen och jag får springa lite.Men komigen nu jag vill leka också.

Sen sover hon igen ,drömmer konstiga drömmar.Alla hennes nuvarande och före detta arbetskompisar jobbar helt plötsligt på Claes Ohlssons.

Ja ni förstår väl vilket elände jag måste gå igenom,som tur är blev det bara tre dar med tråkig matte.


Idag va hon ledig igen och vi skulle till en av mina favoskogar.


Ska vi ta lite julkort sa matte .


 


Visst blir det bra så här?


 


Eller ska jag låtsas att jag inte bryr mig?


  


Eller se sådär lite söttrött ut?


 


Asch nu är jag trött på det här.vi röjer lite istället.


 


Matte tänkte hon skulle hitta dom gula brödkorgarna,men dom va puts väck.Kloka saker det är faktiskt kallt ute nu.


Bättre va inne och mysa,matte kanske kan laga lite mat.Fast virrpannans expiriment brukar va typ såhär.


 


Fattas bara lite svamp på bilden och gott brukar det faktiskt bli,när jag får smaka.

Hoppas ni också har helgmys framför er.



Av molle - 13 december 2017 17:16



Först ska jag visa vad matte fick i födelsedagspresent från labbkompisarna.


 


Ett idolfoto och ett presentkort från tant grön.

-Jaha sa matte lite fundersam.

-Jo sa dom ,du får presenten nu.Inte nån extra när du går i pension.

-jaha sa matte.( Hon är inte så talför i såna lägen,min anmärkning)

-Ja så det är ingen idé att gå i pension för present sa dom.

Hon fick faktiskt ett idolfoto av mig också att sätta i ramen.

P:S Jag kan övertala henne om att stanna hemma,mot en ringa ersättning typ två stora påsar torkade grisöron D.S


Annars så har vi vart lite runt.


 



Hittat en ny skog med röd-gula inte fy skam det heller.Helt ok till nästa år.


 


Annars har vi mest dragit runt i närmsta skogen,den är bra på vintern.Alltid gångbar.


 



Där finns den här på en låga ,brukar va en resupinat svamp längre fram i vår.Men nu va det lite hängen här och där,tillväxt eller en snyltsvamp sa hon.Spännande det här.Jaja bara jag får skogspromisar så struntar jag i dina nördsvampar.


 


Nån dag hälsa vi på där matte har brödkorgar.Där finns stora stockar av gamla träd. Där växer dom här till exempel,överdragna med alger.Matte kolla inte men där brukar växa sammetsskinn ,dom va bara vackra.


 


Hennes brödkorgar va tyvärr inte så nöjda med vädret,men det gör inget bara dom finns sa matte.


  


Och några dar nu så har det snöat igen,jag tycker faktiskt inte det är kul.Jag fryser och matte säger att det är för att jag är gammal.Vadå lite vita hårstrån har väl du också,klart man inte riktigt orkar som förr.


Av molle - 3 december 2017 10:48



Ni vet först


 


Kom det en massa snö.


 


Sen försvann den.


 


Då kunde man till och med hitta blomkålssvamp.


 


Eller också små grankotteskivlingar,fast man får plocka fasligt många såna för en macka.


 


Sen blev det fasligt kallt,visst är det vackert.


Då bestämde pumpen i garaget sig för att lägga av,ja det va ju några år sen sist.Vada fram i 1dm vatten va inget hon gilla på måndagmorgon,undrar hur det ser ut i förrådet tänkte matte.Ingen ide att fota eländet,fast det är lite konstigt har ju inte kommit så mycket nederbörd direkt.


 


Det har ibland varit rätt ok väder också.


 


Matte har kunnat fota små prickar som hon hittat.Ser ut att va nåt krös sa hon,jaja det vet vi ju hur mycket hon kan om sånt.


 


Sen va det väl inte så smart tappa kameran just där i vattnet då.Klanten skyllde på att det va iskallt och att hon inte ville ta av vantarna.


 


Så idag skulle vi kolla om den överlevt.


 


Jo jag vet finns ingen blomkålssvamp,men du kanske kan kasta kotten i alla fall.


Sen hände det sig en genant sak i veckan,på äkta mattan typ.Ja du får sluta sätta i dig saker du hittar ute sa matte,som tur va så fota hon inte det här heller.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards