mollesnutten

Alla inlägg under mars 2019

Av molle - 13 mars 2019 14:18



Sa matte när vi vakna imorse.


 


Snö igen på en ledig dag. Det har vi inte tid med ,har vart lite för många nu.


 


Vi måste ju kolla den där nya trevliga skogen vi hitta.


 


Många höga granar och tallar.


 


Va visst nån kung på 1600-talet som ville ha såna ,som master till sina segelskepp.Nu är det ett litet naturreservat.


 


Tyvärr var det lite för blött att gå in i skogen ,men efter stigen hitta vi lite roliga saker.


 


Men sen har det mest vart snö på morgonen och tö på kvällen.Fast i storskogen kommer man ju inte in förrän efter fler dagars tö.


 


Så då får man hålla till godo med närmsta skogen ,där det är plogat. Det här tror matte är en kuddticka ,den gillar inte björk. Fast tickan kanske inte har läst svampboken.


 


I alla fall tycker jag det här vädret är tråkigt.


 


Jag längtar tillbaka till det här, va nu än den där kungen bestämde. Det va ett molleställe definitivt. Va bra att min matte hittar såna åt mig.







Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards