mollesnutten

Alla inlägg under augusti 2015

Av molle - 23 augusti 2015 15:24



Faran med att ha en stadsnära svampskog.


 


Är att den plötsligt har försvunnit.


 


Attans också sa matte ,här tar vi oss inte in just nu i alla fall.


 


Här finns det i alla fall skog och ett litet bad till mig. Bra val matte.


 


Igår hitta vi ju lite röd-gul trumpet Ska bli kul se vad vi kan hitta idag.


 


Jaha soppar som skriker ut sin längtan efter regn.


 


Eller som försöker klä ut sig till nåt prickigt.Vi är nog i akut behov av regn tror jag.


 


Annars kanske jag också slarvar bort halva käken , som den här gynnaren.


 


Matte påstod att det faktiskt fattas en massa ost,när hon skulle grilla igår. Förstår inte jag alls, fast det hade vart bättre om hon satt köttfatet på olämpligt ställe.


Nu ska jag vila tills torsdag,hälsa på i paradiset låter väl inte illa.Mysigt värre



Av molle - 17 augusti 2015 05:08


Hela veckan har jag tränat på


 


Kungschampinjoner


 


Blodchampinjoner


Så på lördagmorgon när vi va i skogen


 


Hitta jag svarta trumpeter, flexibel eller vad säger ni?


 


Lillhusses kompis har en hund som heter Zack, han hälsa på en dag. Så då busa vi runt lite.


 


Matte tycker han är söt med sina vita tår.Puh ska det va nåt de.


 


Jag leta ju upp rimskivling åt henne det måste ju va bättre eller hur?


 


Dessutom körde jag en Sigge grej, markeringsverktyp på svamppåsen. Det måste väl ändå smälla högre.


För övrigt tycker jag bloggplatsen ska slut krångla, så ni får läsa mina inlägg. Mys på er.

Av molle - 8 augusti 2015 07:40



Jo då men först ska jag berätta om senaste tiden.


 


Det är rätt kul nu börjar ploppa upp än det ena än det andra.

  


Snygga lacktickor är inte ofta vi ser.


 


 


Dessutom fler på en stubbe läckra.


Nån dag hade vi en av hennes svampvandrings kompisar med. Fast hon kunde leta upp sin svamp själv tyckte jag.


 


Lite diverse kom med hem i alla fall.


 


Men den här fick va kvar i skogen. Undrar om det är nån som bestämt sig för att sluta jogga eller?


 


En annan dag hoppa jag iväg till ett dike och satte mig. Zebbes matte behövde kantareller bestämde jag.


 


Väldigt många stora va det där. Så nu funderar virrpannan på om jag väljer, vem som ska få svampar.Hon ska nog inte tänka så mycket ,tror jag.


 


Blir bra om hon ägnar sig åt nördisa iställe.


Så va det , det där kan själv. Hon kom hem igår och påstod att


 


Hon såg dessa från vägen. Ställde sig väl säkert på bromsen, så dom bakom fick köra i diket.


 


Alldeles vackra parasoller.


 


Närkes landskapssvamp, stolt fjällskivling.


 


17 stycken fina blev det, min nos sa luktar gott dom blev godkända.Får väl kolla hur bilen ser ut sen.


 


Annars kanske vi kan köpa en med inbyggd svampkorg.Om hon ska fortsätta kolla vägrenar.


Nu blir det snart skogsmys.





Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards