mollesnutten

Alla inlägg under november 2018

Av molle - 23 november 2018 14:30



Sa matte imorse.


 


Ja ni ser ju själv väldigt mycket vitt.Och trots att jag försökte pinka bort det.


 


Så fotsatte det lika oförskämt att, va vitt.


 


Även om jag sprang det fortaste jag kunde försvann det inte.


 


Oj där höll mina ben på att gå av i kylan.


 


Bäst ta det lite lungt.


Tänk


 


När matte fyllde år såg det så här trevligt ut.


 


Man kunde plocka kantareller till och med.


 


Och sådana här små vintermusslingar hitta vi,som virrpannan tycker är urtjusiga.


För övrigt bestämde hon sig för att fylla 66 och inte 75 år.Även om grannen tyckte hon kunde göra det och kräva in pensionen för de nio extra åren.





Av molle - 8 november 2018 13:15



Brevet va från nån som heter kommunen .Hoppsan sa matte här går det undan ,jag är helt säker på att jag fyller 66 nästa vecka.


 


I den här takten kommer jag ju att va världens älsta levande innevånare om bara sådär 7-8 år.


 


Vi drog till skogs med ett gott skratt på läpparna.


 


Dom är inte så många längre men dom finns.


 


Ibland en hel massa på ett ställe. Jag måste säga att matte knata på rätt bra trots sin höga ålder.


 


Det blev en del fina med hem, fast vi inte var ute för att plocka.Utan mer kolla nya skogar.


 

Vi hitta nördisar också ,börjar ju bli deras tid nu.


 


Hoppsan matte du missa visst nån där.


Av molle - 4 november 2018 11:54

Rödgul skogen skulle inventeras.


 


Först träffa vi en tant som sa att dom jagar med hund , längre uppåt vägen.


 


Då gick vi in i skogen längre ner ,på andra sidan. Matte där kommer ju Passa , fast hon har konstiga grejer runt halsen.


 


Nej det är inte din Passa, det där är en hund som arbetar med annat än du brukar göra.Så nu stannar vi här så vi inte stör.


 


Vi hitta lite rödgula trumpetsvampar ,matte tyckte det var förargligt att dom jaga däruppe där hon tänkte gå. Men det finns ju svamp på den här sidan också.


 


Dessutom är det nog vår igen för blåklockan blomma, konstigt år det här.

 När vi gick till bilen så kom den som inte va Passa och lekte med mig. Matte sa att det såg ut som en unghund  ,kanske inte färdigutbildad ,eller bara trött efter flera timmars jakt.

I alla fall fick vi vänta på att hans husse kom och hämtade honom. För han cirkla hela tiden runt bilen och ville komma in, hon va lite rädd att hon skulle köra på honom om hon åkte.


När vi kom hem fick jag ,min mat.


 


Kan ni gissa vad jag vill ha sen, matte vet min dentastix. Ha en fin vecka alla kompisar.




Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards