mollesnutten

Alla inlägg under april 2013

Av molle - 28 april 2013 13:00

Ja söndag igen alltså.Fast det har varit en fin vecka trots mina fadäser.Och matte har fått mycket gjort.Vet ni det tar en halv vecka innan hon kommer igång.Svårstartad den,men sen så är det ingen hejd på henne.

 

Idag va vi här igen,sist va det megamycket snö.Vi mötte den där råbocken,som matte trodde tittat fel i almenackan.

Men det visa sig sen att,skogen där hade haft påhälsning.Under natten hade två fjolårsvargar,bortjagade hemifrån, varit där.Inte konstigt han brösta upp sig och såg så farlig ut.Men grann va han sa matte.


Idag var det nästan ingen snö.

 

Konstigt nog inte så blött och lerigt heller.Bara lite på vissa ställen.

 

En och annan badgrop fanns ju,men virrpanna du får va snabbare om du ska hinna innan jag är uppe.

 

Ja just det ,där va jag för nån sekund sen.

 

Tänk om jag bara vill ta kort sa hon.Här är ju så mysigt,fåglarna sjunger,solen börjar komma fram.

 

Massor med blåsippor överallt,nu njuter vi bara en stund.Även om jag gärna skulle vilja ta mig upp dit där bombmurklorna borde finnas.Men du vet då måste vi ta oss förbi Bassesjön,är det jättemycket vatten där normalt.Vad ska det inte va i år då,sa hon.


 

Ja det har du rätt i matte,vi busar runt leker med kottar  en stund i stället.

 

En liten svamp blev det ju för den lyste så fint.

Nu i veckan är det ju lite extra ledigt,kanske jag kan komma till favoskogen då.

JIIIPPIIE.

Ha en skön vecka alla.

Av molle - 27 april 2013 12:19

Igår skulle vi på en liten utflyckt,till en vovvebutik.Köpa nytt parti oxöron som dom har billigt.Står på deras hemsida att dom har butik.

Men matte sa det va ingen butik,inte hade dem oxöron hemma heller.De ska nog fortsätta med enbart näthandel såg ut som en loppis med grejer de fått tillbaka,i alla fall vad gällde hundar.


Ja ingen skada skedd vi fick en promis,där vi aldrig vart förr.

 

Många konstiga tickor och utväxter på träna här sa hon.

 

Va nästan mer utväxter än träd ibland.

 

Nu gick vi inte hela rundan då.Men det skulle nog va en fin utflyckt,en sommardag.Såg ut som det fanns en liten sjö där också.

Konstigt att här inte finns sprängtickor sa hon.Just då hade jag väldigt bråttom till ett ställe.

 

Jo matte här är dem ju.

 

Sen har hon mage att säga ,att det va hon som fann dem.Hmm

 

Den största biten är kvar,hon skulle behövt en sån där stor svampkniv till den.Men det är nu införskaffat,vi har en sen förut.Men hon har virrat som vanligt och stoppat den nånstans.När vi flytta hit för 8 år sen. 


Imorse satt jag och vänta på bruden med stort B.Tänk att man alltid får vänta på sådana.Vad sysslar dom med hela morgonen.

 

Äntligen ute i skogen.Vi bada och rejsa mycket vill jag lova.

 

Hörru vänta på mig,jag brukar va först.

 

Vila oss och sökte godis gjorde vi också.Korvgodis är gott,inget bråk om bitarna.

 

Men hörru det där va faktiskt min kotte,nu blir jag nog lite arg.

 

Hjälpte ju inte ett dugg det,ligg där då och tugga min kotte.Jäkla kleptoman.

Av molle - 25 april 2013 11:45



































































































































































Den här veckan blev ju inte som jag tänkt.Fylla år kul.Trasig bil mindre kul,fast fick ju komma till skogen ändå.

Käka del av död igelkott,absolut helt fel.Fick bara gå små tråkiga koppelpromisar.Fast då blev det en del sånt här,har ni sett vad jag kan.


  Om man vinkar snällt får man bollen.


Sen tyckte virrpannan att det va dags,klippa lite runt tassar,byxor och svansplym.Fäller nämligen inte där.


Börja kamma mig.Men va har du gjort sa hon.Fullt med kardborrar också,fyllde du sex år i måndags eller?

Din olycksfågel,nu ser du ut som en liten gris i rumpan sa hon.

Inte kul alls faktiskt,både mina byxor och min stolta svansplym är borta.Tur dom växer ut.


Idag skulle jag få gå lite längre promis,en bit på lillåspåret.

 

Visst ser ni vad konstig min rumpa ser ut?

 

Vad skönt det här va matte springa lite lös.

 

Va väl inte i mitt riktiga esse,men lomma lite runt.Hitta nytt gräs det va gott.


Hitta också tre ställen som jag,mycket intensivt, tyckte matte skulle kolla noga.Ok dom kommer snart sa hon.Fast du inte vart med plockat murklor här.Så har du faktiskt hittat dom största ställena.Duktig kille.

Hitta nåt mer också.

 

Ett spa utan is,mycket väldoftande.

 

Ok då sa hon du får plaska omkring.

 

Härligt va det,men nu är jag riktigt trött.Är väl kanske inte på topp då,men det tänker jag aldrig erkänna.

Imorgon ska visst bli slappa dag,vi ska göra en lite utflyckt.Få se hur kul det blir då.




Av molle - 23 april 2013 12:02

Igår fira jag födelsedag,med massa godis.Bilen va ju hos doktorn.Så det fick bli närmsta skogen.Matte glömde för en gång skull kameran.Men kul hade vi.

Åt viltburgare när jag kom hem.Plus en massa oxöron och annat.Många grattis fick jag också ,både på fejan och hos F.S.D.G klubben.Sånt är kul tycker jag.


 

Idag fick vi hjälp att komma ut i skogen,tack för det Smulan och Zebbes matte.

 

Assi va med också,fast han fick gå i koppel.

 

Han ville busa ,ville jag också ibland.

 

Aj då nu är de där stora igång,bäst vi håller oss till kanten.

 

Men kom igen nu då.

Fast den där biten av igelkott,som jag åt upp idag.Va visst inte så bra.Mår lite tjyvens nu,skulle nog lyssnat på matte.Inte kan man ladda filmer idag heller,dom får jag visa en annan dag.


Av molle - 21 april 2013 11:31

Ja så va det söndag igen då.

 

Promis japp

 

Kompisar japp

 

Massa bus japp

 

Letar febrilt efter kotten.Attans matte som hade vante på sig.Det är faktiskt mycket svårare då.

 

Inte får man nån hjälp av de andra två heller.

 

Kanske beroende på att deras matte kasta godisar.Godismonster.Inte va det mycket snö kvar här,så skönt tycker jag.

Och vet ni imorgon är det måndag,fast det gör inget matte är ju ledig hela veckan.Så kul det ska bli.

Kanske för att det händer nåt viktigt ,denna vecka.

 

Nämligen det här.Hennes lille skrutte snutt fyller 6 år imorgon.Undrar vart mina paket är?

För övrigt tycker vi den här är mer än kul.

 

Vad jag vet ,så är det bara Smulans matte som har ögon i nacken.Inte min som tur är.

Ha en skön dag nu,i solen.



Av molle - 20 april 2013 15:39

Idag sov vi länge virrpannan och jag.Åkte hämta Smulan och Zebbe.Iväg till skogen härligt väder nästan sommar.

 

Så jag bestämde badsäsongen kan börja.Har haft spa av och till i vinter,men bada nä jag väntar.Plaskat lite då och då för att känna om vattentempen va ok.Men idag börja säsongen då är det sommar.

Vi va ute lite sent så vi såg massa hundar överallt.Då kan man....

 

Leta lite godis ,det är roligare .Än att försöka skrämma bort dom som går på stigen bredvid.

 

Matte jag lovar,dom andra tog mina bitar.Skvallerbytta,vi har inte gjort nåt.

Efter här hade kameran tydligen bestämt sig att nu vill jag inte spara fler bilder.Eller så tyckte den att matte är en usel fotograf.Och det är hon ju.

Vi gick i alla fall en lång skön promis.


Är nog kanske inte mattes dag det här.När dom skulle åka och fira Marre som blev 3 år.Börja varningslampan lysa för att avgassystem har nåt fel.Ja ja sa hon tur jag har semester till veckan då.Har ju inget annat för mig utan kan åka verkstan tur och retur.Hmm va det inte hon som muttra om förråd och undrar om jag hinner allt.


Fast kameran funka ju nu.

 

När hon testa,får väl testa bilen imorgon då sa hon.Fast sån tur har man nog inte.




Av molle - 19 april 2013 16:32

Matte kom hem tidigt idag.Hade tänkt sig blodpulverspår idag,men det dugga rätt bra.Kanske lite orättvist ,göra ett sånt idag sa hon.Du har ju inte tränat sen i höstas.Vi tar bara en promis istället.


Japp går med på vad som,bara det är kul.

 

Ja det där va ju kul.Virrpanna en ticka finns hur många som helst nu.Även om den där såg ut som blomkål i vindlingarna,Så har den fel färg.

 

Här däremot kan jag tala om att ,det finns nyttig svamp.

 

Kanske kan hjälpa dig plocka lite.

 

Nej gick inte dom satt hårt.Matte fick med en del hem,med hjälp av kniven .Men hon har fortfarande inte hittat,hopfällbara sågen.

Det står liksom grejer ivägen,som ska bort under måndan.Då kan hon börja greja och leta.Annars kan jag tipsa om att Lidel säljer billiga såna nästa vecka.Kanske inte lika stabil då men ,men funkar säkert.


Vet ni vad,nästa vecka är hon ledig    Så många sköna promisar det kommer bli ,sen kan hon ju fixa förrådet när jag vilar efter dom.Vädret ska ju bli hyfsat också,lite sol,lite regn.Fredagsmys på er.

Av molle - 16 april 2013 18:11

I morse när jag va ute hände nåt konstigt.Först gick jag förbi två korpar.Dom flög inte iväg när vi kom ,utan stannade kvar på marken.Sen kom en fiskmås,spatserande förbi min nos.Och en stund efteråt en skata ,som också tyckte min nos va ok att gå förbi.Vad har hänt är dom för lata för att flyga eller?Mystiskt.


Låg i sängen hela dagen och funderade över detta.Missa till och med att matte parkera bilen utanför.Hmm

Hon plocka ihop några av mina bollar i en kasse,va är det på gång nu då.

 

Vi hamna i skogen vart annars.Trevligt vägspa ,en riktigt härlig lergrop.Nu händer saker i skogen ska jag säga.Härligt

Vi kolla om stället där kommunen,pumpar ut vatten till törstiga hundar.Funkar igen ,nyttig vetskap när det blir varmt.

  

Det gjorde det,men låter farligt slurp,när vattnet slutar.Vill nog slurpa en och annan hund då.Kanske därför slangen ligger på marken och inte i bäcken som den ska.

Vi gick en lite promis,kolla efter små murklor,men dom dröjer.


Fick på mig min sele kul.Betyder spår eller sök.Eller nåt hjärnjympa i alla fall.Japp

 

Hitta tennisbollen va ju en pice of cake.Sen blev det svårt,va ju första gången jag gjorde detta,Man skulle lämna hos matte,ja sen fick man ju farlikorv av henne.Funkar, ut igen.

 

Stora gummibollen va inte svårt heller.

Nu ska ni få se vad kul jag tycker detta är.

Fast jag har fasligt bråttom ,men här är bollen i alla fall.

 

Undrar jag sa virrpannan om det blev videon innan eller inte.Bloggplatsen är lite vrång idag.

Den fjärde va riktigt lurig.Testa plocka tennisbollen ur mattes kasse.Kom inte och säg ,att jag inte är smart.Fast det gilldes visst inte.

 

Det där lite röda under granen är den.Cirklat hur mycket som helst runt den.

 

Men här är den nu.Sensmoralen av det är ,plastbollar luktar inte tillräcklig mycket.Eller hur?
 






Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards