mollesnutten

Alla inlägg under januari 2013

Av molle - 27 januari 2013 11:42

På söndagarna tycker jag om att slöa lite.Här ligger man i godan ro och snarkar.Och vad händer tror ni.

 

Den blev allt lite suddig du virrpannan.

 

Och nu är det försent.Du har väckt mig,skulle det va növändigt va?


Ut i skogen då kräver jag.

 

Full fart

 

Vad står du där och sölar för.Kom igen nu vill ha kotten jag vet att du har.

 

Yeas fånga den.Väldigt oväsen i skogen.En kollega som arbetar tydligen.fast den leta nog inte svamp.Utan rådjur eller älg.Just det sa virrpannan läste nåt om sista helgen för det.Kanske bäst vi byter promenadplats.

 

Ok då gör vi väl det.Vi flytta oss dit jag brukar träna blodspår.Inga spår lagda idag.Efter att vi dragit runt där en stund, hördes ett skott.Jaha ännu ett djur nedlagt.Hoppas duktiga kollegan fick sig en smakbit i alla fall.

Vet ni vad det värsta med söndag är.Jo imorgon är det

 

Veckans sämsta dag enligt mig.Inget roligt händer på måndagar.Om matte  inte har ledigt då.Fast då räknas det som helg,så det så. 


Av molle - 26 januari 2013 11:33

Lördag hela veckan lång skulle jag vilja ha.

Här va typ 1000 minusgrader när vi vakna igår.Tassarna fick köldkramp när vi va ute på morgon.Virrpannan åkte till verkstan med bilen.Och på middan kom Smulan och Zebbes matte,hämta oss till promis.Då var det -9, kallt sa vi hundar liten promis tack.Man skulle behövt en sån här.

 



Sen på kvällen var det bara -3 på promisen.Yeas hjälper att sjunga protestvisa.Kom igen nu allihop lär er texten.


Idag va det väl -2 när vi hämta Texas och Zebbe + matte då.Stackars Smulan opererades ju i tisdags och får inte följa med på långpromis än.

 

Full fart till matte,älskar va i skogen.Idag hitta vi mest stigar utan skidspår.

 

Fast här gick vi bet fick gå bredvid.Tänk när det finns 3 stigar brevid varann åt samma håll.Då kunde väl en va spårfri,är det för mycket begärt eller?

 

Väldigt kul och skönt va det i alla fall.Men allt kul tar ju slut nån gång,dags för hemfärd.

 

Nehej hamna här,tradig du är matte jag har inte gått ner i vikt.Nej 27,0 där ser du då hmm sa hon.Bra om du kunde sitta still,den slog mellan 26,3 och 27,0.Jag bestämde att det va 27,0 annars kan du väl köpa, hela hundgodisaffären så blir jag väldigt tjock.

 

Nehej det va hon inte på humör för.Bajspåsar onödig utgift,om jag får va i skogen jämt behöver du inte dem.

Lick treat bacon,gott, ligger i mattes jack ficka.Här där vi bor är jag ju rädd för allt,ska bli riktigt gott att gå ut i fortsättningen.Här har jag ju inte kommit ur spökåldern än, fast jag är fem år.  

Ett sånt där ben ur påsen mumsar jag på just nu.Torkad kohud och kyckling,inte så stora men väldigt goda.Tar ändå ett tag att få i sig.Förstår ni nu varför jag vill ha lördag hela veckan lång.

Matte jobba ju nyårsafton och då blev det lite extra pengar.Därför har hon presentat sig två saker.

 

Tadam nu kan svampen komma när som,sa virrpannan.Bra pris också 499 har hon inte sett nånstans förut.Nu drömmer hon igen är ett tag kvar matte.Murklor=maj här hörru.Fast du får gärna prova torka blodpudding eller så.

Den andra presenten får ni se när den kommer,i alla fall säkerställer dom.Många timmar i skogen för mig,då är jag nöjd.Hoppas ni också har en trevlig helg.





Av molle - 20 januari 2013 11:36

Protestera hjälpte lite i alla fall.Va bara -3 imorse när vi vakna.Virrpanna sov till 8 idag också och jag hade ju sett att kompisarna skickat PM.Ut i skogen imorgon,ni må tro att jag va orolig för att vi skulle missa.


Men här är vi nu

 

Då tänker ni säkert ,som vanligt är det en borta.Smulan, men nej då hon är vid granen,där den där bruna står.Han heter Texas,mucka lite med han ett tag.Fast sen kasta matte snöklump så då brydde jag mig inte.


Tänk att det är så lätt att avleda dig sa Smulan och Zebbes matte.Hmm sa matte.

 

Väldigt härligt väder idag,lite sol också.Å vad inträffar då ,jo skidspår överallt.Mutter stön och annat måste dom ha såna här också.Skäms lite men vi gick faktiskt i dom en stund.


Nånstans måste man ju få gå tycker jag.Virrpannan som är en vänlig själ sa till slut nej vi får ta vägen.

 

Så då blev det så.

 

Vägen fram och tillbaka.Inte hade mina pipisar rymt hemifrån idag heller.Och det va ju tur fast jag kolla lite extra när vi vände.Det brukar ju va fallet när vi vänder.



Har en kompis som heter Sigge Svamphund han har gjort en kampsång.Han har även tilllåtelse från melodiägaren.

Här är Sigges kampsång.


HUNDARNAS KAMPSÅNG

Melodi Älgarna demonstrerar


Hundarna demonstrerar

hundarna har fått nog

hundarna nu marscherar

för att återfå sin skog...........

Bort med alla skidspår

bort med varenda plog

VI VILL ha öppna sjöar

och Spagrop i varje skog


Hundarna demonstrerar

hundarna har fått nog

Vi vill ha vår och solsken

kunna springa i vår skog

Kunna pinka var vi behagar

efter vinterns köld och knog

Springa i alla hagar

för nu har vi fått nog..............


HUNDARNA SKALLA! SPAGROP ÅT ALLA!


Kom ihåg att sjunga så fort ni sätter tassarna utanför era dörrar!

Gör detta alla nu så våren kommer snart.

Av molle - 19 januari 2013 10:25

Kan meddela att här är griskallt,som en kompis till mig säger.Så härmed meddelar jag vintern,att jag säger upp all bekantskap med dig.Och att jag tycker du ska dra nån annanstans.


Barmarksvinter med några grader kallt -6 kanske vore lagom om den nu ska komma alls.Eller så här.

 

En flinga,fast jag bor väl i fel land för det.Emigrera är inget alternativ sa virrpannan.Då finns det så mycket annat som fattas.


Okey då.Va -12 när vi åkte till skogen ,kul att busa ,även om ingen kompis va med.Kameran strejka helt,märkligt sa matte,så kallt är det ju inte.

Drog runt och gjorde sånt här i alla fall.

Idag fick jag rejs med att den rulla nerför hela vägen.Men uppför va fortfarande svårt.Ingen fjant som störde mig idag i alla fall. 


Matte gick och drömde om sånt här hela tiden.

 

Sommar, sol och svampar.

Sen titta plötsligt virrpannan på mig.Hmm det är nog kallare än vi tror.Pälsen står rakt ut och du ser dammig ut.Du borde nog haft täcke på dig idag,har ju lite glest med päls här och där.


Mycket riktigt när vi kom hem,va det -16 .


Måste också berätta att min kompis Lady i klubben.Fort Ska Det Gå ,gick över regnbågsbron igår.Det är vi lite ledsna för,men nu leker hon och har inte ont nånstans längre.Väntar på mig där,när min tur kommer.Har aldrig träffat henne,men vi känner nog igen varann ändå.

Av molle - 16 januari 2013 16:17

Idag va en sån där dag när matte sluta tidigt,mitt i veckan.Betyder inget extra kul på fredag för då jobbar hon länge.  


Fast idag va det ju kul.Inga kompisar med, men en spännande kasse.


  Boomerbollen det va ett tag sen.Jättekul att rulla nerför vägen.Sen kom det förståss en liten fjant så jag blev kopplad.  

Stopp stopp den bollen är min,titta inte ens på den.Så kom ju hans husse och min matte på att det va bra träning.Tog evigheter kan jag säga,innan dom va förbi.Mycket tråkprat också, om va bra det va.Jag va tyst hela tiden vilket inte den andra var.Gå nu så jag får leka.

 

Yeas börjar faktiskt lära mig styra den med nosen.Men så rulla den över snökanten ut i mjuka snön .Hur ska jag få tillbaka den,Vispa upp den i ett buskage så matte fick hjälpa mig  till slut.  

Så kom fjanten tillbaka när vi var i uppförsbacken. Du det är jobbigt det här kan du pysa snabbt kanske.Ja ja tjena igen ,du får väl lukta då på min rumpa.

Men va jobbigt det va att få bollen uppför backen också.

 

Försöker ta den i munnen men den är för stor ju,trillar bara neråt pust suck stånk och stön.Tack matte den är med hem.

Av molle - 13 januari 2013 11:11

Åh va gott det va med viltburgare igår.Matte får gärna gå på bio fler gånger.Under vissa förutsättningar förståss.

 

När hon väl kommer hem,så ska hon lägga sig.Inte störa min skönhetssömn.Jag ska sova när klockan är 23,00 matte,gå och lägg dig nu virrpanna.


Idag när vi vakna så var det kallt.Men vadå matte är hemma då ska jag till skogen.Fram med min bil nu sa jag, klockan är mycket sömntuta.Hon har börjat sova till 8 typ,inte bra alls det tycker jag.

 

Men så kom vi äntligen iväg.Solen är upp,ska kolla om det finns några korvbuskar idag.

 

Spanar jättemycket,men det är nog för kallt för att dom ska blomma.Vi busa mycket med snöklumpar och sånt,inga kottar va uppe idag.Sen sa virrpannan nu vänder vi.Vadå vi vänder väl aldrig, vi går ju alltid rundslinga?

Vad är detta för dumheter!


Kolla vad jag hitta.

 

Min boll satt fast på ett träd där inne,hur kom den dit.

   

Men du kanske kan va snäll och kasta då, när den ändå är här.


Ops sprang förbi först

 

Kolla vad som hänger i trädet

 

Min sommarleksak som flyter på vattnet.Vad gör mina grejer i skogen?

 

Bäst att ta med dem hem.Mattes kamera strejka i kylan sen.Men jag kan meddela att även kvitterpipisen är med hem.

Förstår inte att de kunde rymma så långt hemifrån.Får nog hålla lite koll på dem i fortsättningen.Pust hårt jobb blir det.

Av molle - 12 januari 2013 11:21

Lördag jippie lördagsmys.

 

Ut och busa runt.Fast den här bilden vart kvar från igår.Då va det mörkt och grått hela dan.Men titta här

 

Ljust och fint idag,godissten.Jag vill va med sa Zebbe.

 

Ja jag vill också sa Chili

 

Virrpannan sa ditt yrväder kunde du inte också stått still.Nej för liten sten,får ju faktiskt inte plats.

   

Den här är mer modell för riktiga karlar som jag.Stor och ståtlig.Har ni sett va lika vi är,Minimolle(Smulan) och jag.


Hörde nåt på hemvägen om att gå på bio ikväll,jag skulle få vilburgare då.Matte har glömt att jag fick såna i jullapp,så det tycker jag är på tiden .Ska smörja kråset riktigt då.

 

Så nu måste jag nog vila på maten lite.Tjena ha en god lördag alla kompisar.


Av molle - 11 januari 2013 17:54

I tisdags rymde virrpannan från jobbet.Kom hem i en hast, jalla,jalla sa hon kom nu mens det är ljust i alla fall.Men jag ligger ju och sover du ska komma om nån timme typ.Hon va sur för YR hade sagt att det skulle bli sol den dan men det blev det ju inte.Vattenparken,kompisar,kul men ack så mörkt blev inga foton där inte.


Idag hade hon ledig efterrmiddag men kom ändå hem tidigare.Yeas eker.

 

Kom igen nu matte,tidig eftermiddag men ändå mörkt.Jag hitta en korvbuske som blomma och Fort Ska Det Gå enligt klubben som jag är med i, så bilden blev suddig.

 

Men härligt är det att få sträcka ut.Dom blå bergen anas i fjärran och idag va dom blågrå.

 

Kan vi göra nåt roligt kanske

 

Japp matte hade tatt med av vinters kottförråd.Hon plocka en påse i höstas för säkerhets skull.Man vet aldrig när snön kommer om man hittar nån.Lekte jättemycket med dom jaga och tugga,så var dom slut.Hitta det här istället.

 

En blommande korvbuske till på samma dag inte dåligt.

 

Va lite trixit att nå men gott va det.

 

Måste kolla så alla är borta.Hittar man en så, måste man ta alla blommor, inte lämna nåt till nån annan.Dom får leta egna.


Sen åkte vi till dagis SVs Hundtjänst heter det.Tror jag ska gå där när lillhusse fått jobb och inte är hemma och dräller hela tiden.Så därför övar jag lite på att va där.Idag fick jag sitta i box med Smulan,Zebbe och Chili.De va inte kul jag oh oh oh oh oh hela tiden.Men matte brydde sig inte.Sa att du kan nog platsa på svensktoppen, va nu det är.Kanske en ny karriär. För övrigt vill jag ha fler sådana här.

 

Ha det gott kompisar därute.Tänker extra på Sigge som mist sin vän Askur i veckan.  





Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards