mollesnutten

Alla inlägg under april 2019

Av molle - 19 april 2019 16:21



Otur har han jämt.


 


Men först lite uppdatering. Lacktickor är snygga.


 


Grovtickor också ,utmärkt färgsvamp.


 


Den här klibbtickan är inte så dum den heller , det går framåt för det mesta nu.




 


Blåsippor ,tussilago och vitsippor har tittat fram.


Så var det min olycka då. Förra helgen skulle matte rymma till sörmland , hon ville tjata svamp med sånt folk. Tja vad fick hon se då.


 


Bombmurklor som den här ,som jag leta upp helgen före hemma hos oss. Rökpipsvampar ,den har jag tyvärr inte hittat här. Men vet hur dom luktar numer.Jag kan avslöja en pinsamsam sak om matte , för många år sen trodde hon att dom växte uppe i träden , så jag ska visst få söka över det området igen . Men helst ville hon se kameleontskål , men glömde kontakta dom som hade hittat.


Så planen var att råttorna skulle dansa på bordet i hennes frånvaro. Eller lillhusse skulle gå ut med mig , alltid kul han leker med bollar och sånt. Fast när hon kom hem , sa hon varför går du så konstigt.


 


Det blev ett himla ståhej och tassarna blev rakade , fasen vad det kittlar.

Alltså jag tog väl ett felskutt. Bakre trampdynorna hade visst hamnat i glas och ena bakbenet va lite stukat . Det är ju sånt man får räkna med som artist.


Ja i alla fall så va det skönt att komma till närmaste gräsmatta ,denna veckas mornar. Både nummer ett och två gick med rekordhastighet.


 


Sen va ju matte snäll och körde mig till skogen på kvällen. Skogsstigar är snällare mot hundtassar än grus på asfalt. Dessutom hitta vi jordstjärnor ska bara se vilken när dom kommer upp igen.


 


Idag när vi var ute sa hon wow fyra dagar ledigt , då kan vi storstäda här är rejäl ingrott.



 


Ja ja mitt fel är det inte och du är aldrig hemma. Måste va lillhusse eller hur ?



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards