mollesnutten

Alla inlägg under juli 2015

Av molle - 26 juli 2015 14:43


Ibland blir jag lite sur.Som imorse när det ösregna och åskade, då kan man ju inte gå ut.Som tur va sluta det.


 


Här finns nästan bara kantareller,ja så brödtickor då. Längtar efter nya sorter.


 


Vildgrisarna har inget hyfs, vet dom inte att jordstjärnor är fridlysta.


 


Va väl nån enstaka som hade klarat sig.


 


Matte påstår att jag fuskar. Jaha inte kunde jag väl veta att just den dan, ville hon ha kantareller.


 


Men kom hit nu då, gå inte bara härifrån finns flera vid mina fötter.


 


Ibland hittar vi sniglar som pussas, ska väl bli fler sådana förstår jag. Ja bara det inte är mördarvarianten så.


 


Igår rymde matte och jag fick ligga och vänta hela dagen. Hade visst vart på såndär matmarknad igen, denna gång med syster yster. Jodå hem kom god ost och basamicovinäger, hmm ska det va nåt de. Ja osten va ju god förståss.


 


En liten blomuppsats kom också med hem, 20 spänn sa hon. Fatta vad mycket godis jag kunde fått istället.


Söndagsmys på er.

Av molle - 18 juli 2015 12:49


På hemvägen idag, träffa vi en gammal kompis som tyckte min blogg va kul att läsa. Då kan vi ju inte ha sån här stiltje matte.Så nu får vi berätta vad jag gjort sen sist.


Gissa vart jag varit.


 


I skogen förståss, hitta massa såna här.



 

Tror ni hon vart glad? Nejdå dessa är redan hänförda till tråksvamp. Hon är allt lite bortskämd den, tycker sånahär är roligare.


 


Trollsmör.


 


Vargmjölk.


 


Nåt obestämbart på järnvägs slippers.Haha där fick jag henne allt. Hon är inte så duktig som hon tror.


Ska nog sluta leta svamp till henne tror jag. Finns faktiskt dom som bättre uppskattar min förmåga.


Dessutom är det förenat med livsfara att åka bil med henne.Fast det har jag nog sagt förut. Plötsligt stannar hon mitt på en liten byväg för dessa.


  


Iväg ut och fotar, men virrpanna då, du kan ju inte stå mitt i vägen.Man får ju skämmas, tänk om det kommer nån. Vill ju inte att matte ska framstå som en typisk kvinnlig bilförare.Sigge tala om ifall du kan lära mig köra bil också.


 


Vadå skäms sa matte, det är ju en svavelticka. Chicken in the woods du vet.


 


Jaja växer flera där sa jag,bara klättra lite. Klart hon såg den gula fina, fast hon är både blind och döv.


Nu ska jag lördagsmysa lite och tigga pizzabullar som är på gång. Tjena.

Av molle - 6 juli 2015 18:00


Jodå jag kom till mitt paradis.


 


Lekte med Passa som lånar ut paradiset till mig. Man måste ju va artig.


 


Bada typ 3 miljoner gånger.


 


Lekte ännu mer tills vi blev trötta.


 


Gick i skogen men där var torrt.


 


Hjälpte mattes syster yster klippa träd.


 


Lekte ännu mer.


 


Bada behöver jag en gång till faktiskt.


 


Här är faktiskt värmlands svar på Provance snyggt va.


 


Blått, blått så långt ögat såg.


 


På hemvägen rasta vi i en skog i närheten av kristinehamn.


 


Tror jag får ta ett snack med presidenten i FSDG, hans undersåtar Boris och valpen har inte skött sig. Här hinner man bara ur bilen så växer det kantareller, skärpning. Resten av veckan har jag bara vilat, för här har vart för varmt.

Nu ska jag regnmysa tjingeling.









Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards