mollesnutten

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av molle - 11 augusti 2012 10:54

Igår skulle vi leta svamp till en av mattes kompisar som fyller år.Och jo jag tyckte jag va ganska duktig.

  

Till och med Karin som höll kursen tyckte detsamma.Hon ska visst drilla flera svampletande hundar i helgen.Fast jag tror det vore bättre hon hade kurserna i skogen ,det är ju där dom växer.Undrar om det är nån som gör samma fadäs som jag när man skulle leta i högt gräs.Det lukta ju svamp så jag kolla i trädet som stod där  Då skratta alla åt mig,men jag satte mig i alla fall framför kantarellen  Där fick dom så dom teg.

Idag va vi i en ny skog eller nygammal då.Vi har inte letat så mycket kantareller där.Och jag vet varför,växte inte många där inte.Matte vill se om jag skulle klara det,jo då hitta några riktigt stora fina som stack upp över mossan.

 

Annars var det mest sånt här.Smått smått inte riktigt värt att markera.Men jag ville ju att hon skulle kasta kotte till mig,så då fick jag väl markera dom då.Vi hitta såna här också

 

Visserligen små men det är tidigt för att vara här.Sen är det ju lite klurigt ibland att hitta svamp om man inte känner doften.Kolla här

 

Inte syns dom mycket men jag ville ju

 

Jäpp dom va där kasta kotten nu.När vi åkte hem från skogen skulle matte köpa potatis,då träffa vi Kira.Hon fick 11 valpar för några månader sen och hade ingen mat.Så matte ordna fram några hundmatsäckar till henne.När jag nu har träffat henne så förstår jag att hon behövde dem mer än mig.Fast då vart jag sur,lukta ju jättegott om dem och de bara försvann.Valp nummer 11 överlevde visst inte,men 9 av dem är sålda förhoppningsvis till bra hussar och mattar.Imorgon ska jag nog träffa Smulan igen,hon har vart i dalarna de senaste dagarna.Var visst nån lillhusse som va sjuk och behövde pysslas om.


Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards