mollesnutten

Alla inlägg under juli 2018

Av molle - 29 juli 2018 11:54



 


I torsdags bestämde jag ,behöver bada.Just där tyckte matte  ,att det va onödigt slänga sig i.


 


Sorry det va ett nödläge sa jag.Usch du luktar som en hel skogsbrand sa hon.


 


Men det var så skönt jag var aldeles överhettad.Dessutom fick jag bada på tre ställen till för att bli av med lukten.


I fredas hade matte kameran laddad,skulle ta bild på blodmånen.Jojo blev intet av det tjocka moln ivägen.


 


Lördagen hamna jag i mantorp,där hade det minsann regnat.Skrämt upp både brödticka och kremlor.


 


Idag leta vi nya skogsvägar hitta flera ,bland annat en med en fin sjö.


 


Matte studera en stubbe och jag skulle precis kasta mig i sjön.Då kom Oskar och bullra, nejdu matte nu går vi till bilen.Alla vet ju att det är farligt att bada när  Oskar mullrar.


 


Väl hemma öste regnet ner,så skönt. Vad gör du på toaletten sa matte,hmm jo det är så att Oskar bullrar. Lillhusse har stängt dörren till sitt rum.




Dessutom kom han på hur vi kan ha korsdrag,utan att jag kan smita ut och gräva. Det va faktiskt ännu nedrigare gjort av honom.


 


Matte har mage att påstå,att vi försöker ta hand om alla djur här. Tegelfatet är insekternas vattenskål. Bordet är småfåglarnas.


 


Den blå krukan påstår matte att hon vilken dag som helst ,ska fånga skatan på bild.När den hoppar ner och rullar runt i vattnet.Tro det ,men att jag faktiskt gillar att gräva är det ingen som bryr sig om.


Av molle - 22 juli 2018 13:04



Inget kul finns det för varmt överallt.


 


Ibland tar jag en tur i skogen, fast där är mest torrt.


 


Och dom vilda djuren tappar sina ben överallt, undrar vart alla stympade vilda djur tar vägen.


Hemma har vi diverse vatten anordningar för fåglar och insekter.


 


Och om insekterna inte orkar hem från den vilda nattliga festen i vattenfatet.Så finns det ett hotell att vila sig på,igelkottarna får däremot sitt vatten utanför altanen.Jag anser att dom inte har att göra på min lilla altan.


 


Nej matte jag är inte löjligt rädd för åska, jag är moraliskt stöd till lillhusse.


 


Det enda som är bra med åska, är att matte ibland lyckas räkna ut vart regnet föll.


 


Trevligt med vattengropar, när till och med bäcken sinat.


 


Fast hon blev ju löjligt glad över en kantkremla ,jaja.Men just då va det nåt som small.


 


Nej jag är inte alls löjlig ,skyttarna kan ju tro att min röda bil, är en älg eller nåt.Bara du som är sen och inte förstår det.


Alltså det är jättetråkigt här i värmen.


 


Endera får man ligga vid balkongdörren i tvärdraget.


 


Eller så får man ligga i altandörren i samma tvärdrag.


 


Det som är bra med altandörren , när man svalkat sig tillräckligt. Är att man kan smita ut och gräva i mattes rabatt, hon påstår att jag inte får.Men vadå jag kan ju hihi.



Av molle - 8 juli 2018 13:11



Ibland säger matte du har fått en ny kommentar. Kul sa jag vi kollar.


 


Då måste man ibland leta flera år bakåt i inläggen.Till exempel va det en som tyckte jag skulle tagga en bild där jag stå och en där jag sitter.För just han förstod inte bilderna.

Va är du blind eller det är ju lätt som en plätt, att se.


  

Idag tyckte samma person att han skulle va snäll och ta väl hand om mig. Jo men tjena,du som inte ens ser om jag sitter eller står.För övrigt är jag en man i mina bästa år och kan ta hand om mig själv.( Även om det fattas lite delar).


 


Alltså har jag i veckan, hittat kantareller, just dom här va torkskadade då .Men djupt ner i mossan fanns det till en macka åt lillhusse.


 


Även på nästa ställe fanns dom, om ni kollar typ mitten av bilden så syns dom.Små väldigt små, men finns ändå.


 


Har ni sett det har regnat, måste man ju pröva kvaliten på.


 


Väldigt gott vatten det där, men tyvärr kom det alldeles för lite.


 


Mattes blick fångade nåt violett,tja ticka,tagging eller skinn.Får nog tiden utvisa , bara det fortsätter regna ibland så.


 


Sen förlora hon sig i före detta bajshögar igen, som vanligt detta torra år.

Själv funderar jag på varför såna där konstiga kommentarer alltid är, på flera år gamla inlägg.Här tar vi ju bort dem direkt,men finns det nån anledning .Att lägga en kommentar flera år bakåt i tiden.



Av molle - 1 juli 2018 11:04



Ja den frågan kämpar ju vetenskapen med.


 


Att matte är virrig vet ni nog.Tar en massa kort på djurbajs till exempel.


Men imorse kom lillhusse och sa när ska vi åka.


 


Matte titta förvirrat upp från ett annat bajskort. Ja vid nio kanske.


 


Börjar du inte förrän då ? sa lillhusse.


 


Men hallå det är söndag idag,hoppas verkligen inte det beror på miljö.Inte nog med att matte fråga mig vilken dag det va när hon vakna, nu kom lillhusse också.


 


Snart blir väl jag också virrig och glömmer vart svampen växer.


 


För övrigt är det bra om matte börjar jobba,så hon inte dekorerar hela altanen.Snart kommer kaprifolen att rama in denna, va väl bra vi hitta ett nedblåst fågelbo.Jo jo men du far inte omkring lika mycket när du jobbar,jag behöver vila också.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards