mollesnutten

Alla inlägg under september 2018

Av molle - 18 september 2018 18:11



Eller i varje fall förtigit en del.Hon har inte talat om vad den där Björn sa senast, hon är underbar mot djuren.Hmm så puttenuttig då men jag då ,har ju inte en susning hur jag ska ta mig ut på altanen . Efter detta påhitt.


 


Tror jag ska bita han i benet om jag träffar honom.


 


Det här trodde matte va kantöron först , men kom sen på att det va något annat skinn.Svårt med bilder i vädret just nu .


 


Men min nos säger alltid matsvamp ,när det är en sån.


 


Just den här dagen va hon inte så tänd på att släpa hem en massa matsvamp.Och då blir det som det blir.Cinnoberticka kanske?


 


Tja fast den ska nog inte se ut såhär på undersidan.Dom flesta bilderna blev dåliga inte rätt väder.


 


Så hon övergick till sin senaste favorit svamp som växer på svamp. Tja hon får väl gå en fotokurs i vinter eller noskurs kanske. Med hem hade vi två små väldigt fina karl-Johan och det va ju liksom planen.

Av molle - 10 september 2018 13:04




 


När vi var i Sallys skog hittades det blodsopp och guldkremla.


 


Sen va vi en dag i en annan hasselskog, nu hade dom blitt större men man behöver ändå en nos.


  Svarta trumpeter är inte fy skam sa matte.


 


Kungschampinjon och svart trumpet plus några små rödgula hon råka trampa på en kantkremla åkte visst också med.


Sen drog hon iväg på egna äventyr, jag va bara för trött.


 


Hon har en kompis som heter Mirja dom skulle ut och nörda.


 


Just där hade Mirja hittat strimmig brödkorg ,senare hittade matte gul sådan på en pinne.Tja sa matte nu har jag hittat alla tre som finns i sverige och en som inte finns nåt namn på än.


 


Fina pulvertickor hittade dom också.


 


Och en lite svampfamilj på en svamp bland mycket annat.


  foto Mirja Wahlberg


Och vet ni den där Mirja har en kamphund,hualigen vilken tur jag inte va med.Nej sa matte Naia är snäll gillar inte såna där stora svarta som du.Hon väger ju bara två kilo mot dina 28.


 


Vet ni i morse vad jag fortfarande så chockad så jag orka inte stiga upp.


Sen skvallra pigan för lillhusse och då va jag tvungen att masa mig upp.


 


Orka visa matte att hon får fullt upp om nån vecka.Skogen dräller av röd-gul trumpet.Ha det gott mina vänner nu ska jag sova nån dag,matte jobbar 3 dar i rad.Och är inte hemma och dräller hela tiden.




Av molle - 2 september 2018 11:10



 


Den senaste veckan har matte inte hunnit ta kort på det jag hittat.Bara maniskt plockat och rensat, torkarna går för fullt.


 


Men idag va hon lite trött på karl-johan så då åkte kameran fram.


 


Hon hitta lite rolig myx också .


 


Och fina dropptaggsvampar men sånt jox får hon leta själv.


 


Jag har viktigare jobb.Ni förstår väl att man behöver en nos för att hitta.


 


Som här till exempel dom svarta trumpeterna har kommit.Hon börjar tro att det är hon som hittar saker,men det vete fasen.Trots att virrpannan lyckade haka i en pinne och låg ner i mossan,såg hon dem inte förrän jag nosa på dem.


 


Och dom röd-gula är på frammarch, just nu mest små men många.


 


Så nu är det ordning på torpet igen.Ha det gott alla och ta hand om er.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards