mollesnutten

Alla inlägg under april 2018

Av molle - 29 april 2018 12:56



Inte lätt när kameran strular.


 


Men nu har hon lyckats skaka bilden ur den gamla.Så jag kunde bevisa att jag hittat årets första bombmurklor.Typ i slutet av april.


Kan säga att hon haft svårt med den nya också.


 


Hon är ju inte världens smartaste .hitta så småningom bilderna i en mapp som hette 2018-04.


 


Innan dess hade hon kopierat och klistrat in bilderna på min Lizzie.Men så kan man ju inte hålla på sa hon.


 


Sen dess har det blivit mest skit,men inga färdiga skålar


 


Inte här heller,har man tur så hittar man små oranga skålar på ställen som typ älg har kissat.Hon har lite konstiga ideér,kiss och bajshumor är väl bara förnamnet.Vem mer än en nörd kollar sånt.


Övrigt har hon farit runt städat altanen och stostädat här hemma.Lillhusse hade lite åsikter en dag.

Va så länge du inte hjälper till har du ingen talan sa matte.

Lillhusse flög iväg till tvättstugan kom tillbaka och ville veta var taggen för att komma in var.Drog iväg ut igen och kom tillbaka.

Hur funkar det ?

Kom in och hade bokat tid,bara för att upptäcka.

Va har du snott tvätten,osjysst.

Jaja vem sa att matte är lätt att leka med.


 


Idag tog vi en lång promenad,skulle kolla om det fanns bombmurklor även där.


 


Hitta inga, skålar på kottarna heller.Jo men nu är hon nog lung en stund tänkte ja.

Ack va jag bedrog mig,skulle städas när vi kom hem,nu igen.

Här har jag mycket nogsamt tagit med mig halva skogen hem,plaserat ut på bra ställen.Dessutom fällt delar av min gamla päls här och där,visserligen fjolårets men så omodärn va den inte.

Borta alla mina ansträngningar för ett mysig hem,hoppas ni har det bättre kompisar.




Av molle - 14 april 2018 13:26



 


Vi har hittat tussilago.


 


Och blåsippor.


 


Dessutom markerade jag svamp på ett ställe där det växer kantareller,nä nu far du med osanning igen sa matte.Men se där fanns en liten torkad sak som inte fick plats på bild, mest beroende på att kameran inte var med.

Hon påstår nämligen att det stod himla fin ,inte fantastiskt fin i kommentaren.Jaja ska vi va sådär petiga kan jag tala om att det heter grönskål och blek grönskål.Dom där hon letar efter, så det så.


Idag kom nästa vårtecken.


 


Stoppa pressarna,min Lizzie bästa bruden ever.


 


Visst är hon det vackraste som finns.


 


Vi vill gärna följas åt och busa.Visst inte lika häftigt som förr,men ändå sida vid sida mest.


 


Vara nära på samma ställe.Kolla samma saker och springa det är livet det.


 


Även om vi är gamla nu så är det inte lätt fånga oss på bild.


 


Dessutom så är hon väldigt omtänksam ,försökte äta upp isen så vi kunde bada.Får se om vi kan ta en badtur dit i sommar.


Av molle - 2 april 2018 11:41



Nu har vi fyra hela dagar ledigt sa virrpannan.

Vadå du är ju hemma och dräller titt som tätt i alla fall sa jag.Jag menar vad är skillnaden?


 


Rätt som oftast hittar vi ganska bara skogsvägar,här fanns det nytt grönt gräs också.


 


Ja gå du jag kommer när gräset tagit slut.Mycket gott.


 


Ett och annat skinn har också dykt upp,här med insektsägg.


 


Och en blå pinne kan ibland visa sig ha små blå eller blå-gröna skålar,tyvärr inte denna heller.Anar ni att matte är awis på dem som hittar.


 


Påskafton skulle vi leta bombmurklor.


 


Nejdu vi får nog vänta ett par veckor till,här är för kallt.


Så då åkte vi hem åt en massa mat,köttbullar,prinskorvar,lax,lammstek och glass.Ja en del annat fanns också som jag inte äter.


 


Inte orkar man med godis på det heller,den fick bli nattamat för då var serveringen stängd.


 


Sen fick man en långpromenad dagen efter,för alla kalorier skulle försvinna.Ser ni jag har span på en kotte,kommer fram en och annan nu äntligen.


 


Just här va det ljuvligt,vindstilla och solen sken.Dom tråkiga hyggena behöver man ju inte titta på.


Uppmuntrad av detta skulle vi åka till Sallys skog idag.


 


Visserligen känner man inte nordanvinden här,men nån vår hade inte kommit hit.


 


Så tickan hade behållt mössan på,säkert strumpor och skor också.


Sist men inte minst vill jag tacka Björn för den fina kommentaren.

Hon som mest virrar runt och inget begriper, brukar säga gammal och luggsliten är du.

Men nu är det så att vi har sanningen här svart på vitt,en mycket klok man.


 


Fantastiskt fin.Sug på den du matte.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards