mollesnutten

Alla inlägg under december 2015

Av molle - 24 december 2015 12:50



Nä glöm det ,här öppnas julklapparna på morgonen.


    


Tack Zebbe, för er som är känsliga, det finns ingen bild på slaktad pipis.Tror faktiskt virrpannan har nåt till mig ikväll också.


 


Vi har dragit runt kollat att vinterskivlingarna kommer nu.Måste åka dit på söndag,kanske blir det en macka eller två.


 


Det va allt bra mörkt i skogen imorse.


 


Det här skulle min kompis i hasselfors genast veta vad det är. 


 


Säkert det här också, men skit samma kul hitta nåt.


 


Dom här hade förståss vart trevligt hitta nån vecka tidigare, men skam den som ger sig eller hur?


  


Fixa julkort med några av mina kompisar,ja matte dekorerade med diverse men jag tycker den här är bäst.


Ätit lite lunch och förberett lillhusses ,kvällsmys jaja man kan äta tacos på julafton om han mest av allt vill ha det.


Virrpannan har återupptagit en gammal tradition i alla fall.Satte ett par potatis i augusti och imorgon kan hon äta, sill och nyupptagen färskpotatis.


 


Inte blev det många denna dåliga säsong, men det räcker till mig sa hon.


 


GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR torsdagsmys på er.





Av molle - 13 december 2015 15:04



Och inget kaffe fanns det att bjuda på.Men det tar vi sen,vad har jag gjort i helgen.


 


Hittat krös


 


Och nån mussling,troligen stinkmussling.


 


Väldigt vackra klibbtickor.


 


Nån annan ticka.


 


Var och kolla mina lacktickor, så ingen plockat med sig dom hem.


 


Idag va vi i mantorp och leta håris. Hitta bara fruset skum.


 


Men vackert va de,Zebbe och jag drog runt i frosten.


 


Och även där fanns det stinkmussling.


På hemvägen stanna matte plötsligt bilen,gick ur och sa.Hördu inte smart sitta mitt i vägen. Den hon prata med sa typ.Hördu tanten jag är väldigt trött och sliten och faktiskt alldeles vilsen kan jag få lifta med dig fryser gör jag också.


 


En jakthund hördu i den här bilen sköter du dig, den är nämligen min sa jag.


 


Väl framme vid polisen fick virrpannan ett uttag. Man tar inte upp hund med pejl.Nej jag vet sa hon, men jag kunde inte gärna lyfta ut hunden igen eller hur?Sliten, kall och gammal va den, hoppas du hittar husse igen.






Av molle - 6 december 2015 13:53


Våran lilla gran på gården däremot.


 


Har lagt sig ner tur den sitter fast i sladden.


  


Ut i skogen och busa sa jag imorse. Ja föresten säger jag varje dag.


 


Zebbe va med också kul,lite godis fick vi. Han har blivit klippt och ser ut som en valp.


 


Lite svampar hitta vi också.


 


Men idag va det svårt att ta bilder.


 


Och det är ju bara 6 december, men det sticker upp en ytte pytte kantarell också.


Har ni sett vilken fin tröja jag hitta,vill ha sån.


  Fota Britta Stake.


Jag tjata FBK du, den måste man ju ha.Nja sa virrpannan vi ska nog inte strypa dig lagom till julafton.Igor har xl på bilden ,den är för liten för dig,sa hon.


Fubbigt kan dom inte göra tröjor för riktiga karlar , känner mig förorättad.


 


Eftersom vi inte hitta några svampar idag, lekte matte med fynd från året.


 


Så nu hänger årets krans på dörren ,på balkongen bra va.


Söndagsmys på er.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards