mollesnutten

Alla inlägg under mars 2013

Av molle - 29 mars 2013 11:15

Men först igår.Klubben F.S.D.G som jag är med i, skulle på en liten påskutflyckt.Vi skulle dra till blåkulla allihop,på partaj.Dom andra tog vägen om Diamanten,för att få lite mat.Det får jag hemma, så jag åkte direkt.Dessutom hade jag en dejt på fredag och kunde bara va borta under tiden matte jobba.Annars skulle nog dejten bli inställd.


Plötsligt kom det rapport att tvåbeningarna va inne på klubbsidan.Och  vi som hade så roligt,nu blev det bråttom ska jag säga.

 

Virrpannan kom hem just som jag landat och ställt ner kvasten.Tur för dig du, att du va hemma sa hon.Och inte följde med dom andra ligistren.Då hade det inte blitt nån Lizzie träff imorgon,utan utegångsförbud.Dessutom ingen påskgodis för dig heller.


-Men varför står kvasten där och varför har du klut på huvet?

 

-Hmm ingen aning ,brukar den inte stå där sa jag.

-Jag tyckte han va snygg som påskkärring sa lillhusse.

-Hmm jag kan ju inte bevisa att du vart olydig.Får väl bli dejt imorgon då.sa hon

Puh.Tack snälla husse täcker för dig nästa gång.


Så idag va stora D dagen.(dejtdagen)

 

Ser ni långt därnere kommer hon,har inte sett min bil än.

 

Men här så vart det fart.Sen gick det inte fånga henne på bild.Förrän hon va i bilen.

 

Då vart det mycket puss,puss.Sen prata vi hela vägen till skogen.Om vad som hänt sen sist.

 

Äntligen ute ur buren och bilen.Inte lätt fånga oss på samma bild då heller.

 

Men här så visst är hon fin min tjej   

 

Yeas jag ger mig,du får tugga på mig om du vill.Va alldeles blöt om halsen när jag kom hem,eftersom hon bara ska tugga runt där.Lycka

Men allt sånt tar slut och vi åkte hem.Blev lite ledsen när hon skulle gå ur bilen.Hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång.

Just nu ska jag lägga mig,sova lite.Det tar på krafterna att leka så mycket.

Av molle - 24 mars 2013 12:21

Idag va vi och titta på ett nytt ställe,för hundlekpark.Men det är nästan så vi tröttnar.Så fort vi sagt det blir bra.Finns det en massa om och men.Snart har kommunen nog lagt förslag om, mitt ute i skogen.Då är hela idén förfelad.Det skulle va hyfsat centralt och lätt att ta sig dit.Ja ja får se vad dom säger nu då.


Sen kom våra virrpannor på att vid ladan har vi inte vart på ett tag.

 

Jodå det gick att gå där.

 

Ser ni vart Bella är,en liten vit boll i mitten av bilden.

 

Jag är som vanligt,långt bort.Zebbe tog det lite lungt, han har ju aldrig vart där förut.

 

Tadam här är jag, hittat barmark,inte illa va.Undrar lite vart är Smulan idag.

 

Här söker vi blodpudding.Gott undrar om jag kan få matte torka sån.Eller den kanske är godast otorkad.Idag lät inte Bella som en pipis,så det va inte lika roligt reta henna.

 

Kolla lite om det fanns nåt spa åt Sigge,ifall han ville komma hit.Men tyvärr bara is,överallt.Får nog bli så här i så fall.

 

Om det ska bli nåt.

Varför är jag arg då.Jo min Lizzie    har ringt och ville dejta.Matte sa vi är på väg ut i skogen redan.Ska sälja henne tror jag,någon som är intresserad.

Av molle - 23 mars 2013 12:05

I onsdags va vi i skogen,Smulan och Zebbe,hade tagit Bella med sig.Oj va kul det va att retas med henne  .Men är du alldeles rysk,sa matte.Tydligen nåt hennes mamma sagt,när barnen va för olydiga.

Men matte,det va så kul hon låt ju som en pipleksak.När jag kom i närheten.


Men när vi kom hem va det matte som blev alldeles rysk.Lillhusse hade kommit hem med papper från AF.

Oj,oj vad arg hon blev.Inte blev det bättre på fredan.Då kom ett nytt brev därifrån med motsatt innebörd.  Och jo kom från samma person,skrivet samma dag som mötet.Suck

Hon fråga honom vad sa de i onsdags egenteligen.

Vet inte sa han,tre tanter som sa en massa konstiga ord.Skulle behövt ha dig med som tolk.Tror tantelanterna ska va glada att virrpannan inte va med.  


Idag blev det i alla fall skogen.

 

Kallt imorse, men nu värmde solen.

 

Härligt med blåbärs ris under tassarna igen.

 

Även grus gillas för tillfället.

 

Morgontoalett på barmark är också skönt.Fast där tyckte jag matte va lite ofin,som tog kort.

 

Nu såg det ju inte lika trevligt ut överallt då.

 

Men nästan.

 

Eftersom dom små inte va med.Fick det bli en hög sten.

 

Sen blev det godissök.Har haft en bra promis tycker jag.Även om inga kompisar va med.Va visst nån sån där utställning,som Zebbe skulle på.

 

Men här blev det tvärstopp.Nej du tänker vänta till kantarellerna som doftar, kommer upp.Vadå långt till midsommar,det måste ju va om hörnet.Attans dumma virrpanna,hon gick ifrån mig.Fick väl följa med hem då.

Börjar nog bli lite äldre,matte kom mig när jag låg och snarka.  


Av molle - 17 mars 2013 12:31

Nu börjar vi bli riktigt uttråkade.

 

Eller vad säger du Smulan.Jo blev en långpromis idag också.Solen värmde så det är hopp om vår.

 

Man kanske kan gräva bort snön eller?Nehej gick inte heller va för mycket.

 

Får väl springa omkring lite då.Men kul är det inte,längtar tills snön försvinner.

Kan kanske övertala matte massera mig i eftermiddag.  Nej just det hon ska bort.


Av molle - 16 mars 2013 13:27

Imorse va jag lite seg.

 

Gå upp du matte,jag ligger en stund till.Och funderar på vad jag glömt.Har ju sagt upp bekantskapen med vintern.Sjungit för att inte säga skrikit,Sigges kampsång.Ändå ser det ut såhär.

 

Massa snö överallt.Ja lite kul då kanske att busa,men det borde smält bort mer.

 

Retades lite med Smulan och Zebbes matte idag.Hon trodde jag skvallra att det kom nån,varje gång jag visa att här växer det normalt svamp.Hi hi

Smulan är minsann också bra på att skvallra,hon stod i snökanten och kolla ner mot gärdet.

 

Jo då där nere på gärdet springer ett rådjur,det missa jag, börjar bli gammal kanske.

 

Ja ja snörullar en stund isället.Kom just på vad jag glömt,det är ju faktiskt bara mars än.Attans också!

Önskar er en massa

 

LÖRDAGSGODIS

Av molle - 15 mars 2013 17:04

Wov är matte hemma,då ska vi ut ,ut,ut.

 

Men kom igen nu då söla inte så förbaskat.

 

Äntligen lite aktion.

 

Men vad vill ni nu då,vi kommer ju ingenstans .Stampar på samma fläck.

 

Nej nu skiter jag i att Smulan och Zebbes matte blåser i visselpipan.Det är ju inte min som gör det,blir bara en baconslick i alla fall.

 

Hi hi alla letar efter Molle.

 

Ok,ok va en bit bort och leta leverpastej träd.Fanns inga idag,men många goda harpluttar.Isch du får inte pussas ikväll sa matte.

Hitta lite öppet vatten på mossen också,fick mig ett bad.Men det fånga inte kameran.

Sen tycker jag så här

 

Angående veckans diskussion om nätmobbing.Tur att vi djur inte håller på som ungdomarna på nätet.Och dom sk.vuxna ska vi inte tala om.Man blir mörkrädd.

Ha en god helg alla kompisar


Av molle - 10 mars 2013 12:14

Igår hade matte matlagnings dag

 

Allt som oftast häder det här då,köttfärs på golvet.

 

Då behöver man låtsas lite,vadå menar du att jag ska få.Hi hi får jag alltid,fast ibland måste jag gå förbi den innan.

Så var det ju det där med trevliga skogar.Har ju utan framgång försökt med tre stycken trevliga såna.

 

Så idag är vi tillbaka här,här kan man i alla fall ana att våren är på G.Vi får väl harva runt här några veckor till då.

 

Blev lite söka kotte.

 

Söka godis.

 

Söka efter våren.

 

Springa och busa.

 

Här har visst jätten Glufs Glufs gått ,med sitt djur.Glömde lägga nåt som jämförelse men spåren va enorma typ storlek 45 eller så.Vårsolens lilla spratt.

Skogen bjöd på trevligt grankotte träd också

 

Bara plocka åt sig,mycket trevlig initiativ tycker jag.

 

Där knep ja han allt.Sen tar ju allt kul slut då.Bara åka hem.Ja så då åkte vi.Gissa om jag blev paff,vi hamna på samma ställe igen.Skogen två gånger på raken.Har virrpannan glömt var vi bor,nu blev ja allt lite orolig.

Nej vi hade ju mött Smulan och Zebbe på väg ut,

 

Så då vände hon och vi hängde på en sväng till.Härligt fast då hade solen försvunnit.Nu ska här visst lagas mat igen.Bäst att va med,kanske kommer lite gobitar idag också.


Av molle - 9 mars 2013 10:55

Attans vad mycket snö,det va kvar här.

 

Och här tog farbar väg slut.I alla fall tyckte matte det.Men det va en bil som fortsatt lite längre.

 

Ja just här var det ju någolunda farbart men.

 

Hur i attan kom den stora bilen in här sa hon.

Mycket snö.

 

Idag du matte tror jag inte Sigge blir avundsjuk på oss.

 

Ser ju ut som hemma hos han.

 

Fast det finns hopp.

 

Solen har ju bara vart framme en vecka.Några veckor till så.

 

Mars sol och töväder skulle va bra.Då kanske man kom in på leden också.

 

I brist på annat får man väl leka med en isklump då.

 

Vi hitta en extraslinga på leden, jag kunde gå men inte matte.Hon höll sig till skoterspåret,vid sidan av.

 

Försökte av nån anledning klättra upp i trädet.Nej jag kan inte se vad du vill molle sa hon.Hmm nåt va det ju,klättrar inte i träd normalt.

 

Matte nu är vi ju vid bilen igen.Kan vi leka lite med min snöklump kanske.

Hi hi matte har skottat fram en parkeringsplats utanför altanen.

 

Det skulle arga taxigubben se.Då skulle han nog svära ännu mer över tokiga fruntimmer.





Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards