mollesnutten

Alla inlägg under november 2015

Av molle - 29 november 2015 12:35



Idag tog vi en väg som inte skulle försvinna under bilen.


 


Det va attan så bra, inte för att vi hitta mycket.


 


Lite fingersvampar dålig bild. Nyuppkommna taggsvampar ingen bild.


 


För gamla ostronmusslinga, synd dom är goda.


 


Men jag kunde röja lite i alla fall.Sen hem äta och lata mig vid brasan.


  


Ni får ha söndagsmys på er. Själv ska jag dra till Borremannen på PARTYY, missa ju Lilos igår. För jag fick passa matte så hon inte åkte fler gånger åt skogen.

Tjingeling

Av molle - 28 november 2015 13:39


Det där va faktiskt inte kul,plötsligt gav vägkanten vika.

Hörru virrpanna vi skulle till skogen inte åt skogen. Ring nån som kan dra upp oss.


 


Jodå det kom en kille i en stor bil,han sa populärt ställe det här.Drog upp nån annan för typ 3 veckor sen.


 


Hamna väl i skogen till slut. Matte sa sluta tjura nu,ingen och inget är skadat bara plånboken som blir ledsen när räkningen kommer.


 


Tja då gjorde jag väl det då.

Myslördag på er.

Av molle - 21 november 2015 07:02

  


Inte kan väl jag va det,får ju aldrig nåt gott tror jag.


 


Jo jag fick visst en sån här bullerbox för 100 år sen.


 


Va faktiskt mycket gott i den.


 


Sen fick jag visst massa fryst älgkött,som matte koka åt mig. Men alltså det va väl 500 år sen Passa kom och gav mig det.


 


Igår fick jag massa färskt älgkött av min Sofie, ni vet hon med godisficka.


 


Första omgången torkad, nu får jag ligga vid torken hela natten för nästa. Slit och släp, men måste ju kolla så matte inte ger bort det.


Jo du är allt bortskämd sa hon,allt det där på några veckor.


 


Men hörru virrpanna tänk på alla roliga saker jag hittar åt dig.


 


Är minsann hårt jobb det.


 


Nån helg fick jag ju vam:a dig också,när du hade feber.


 


Och lillhusse fick göra mat åt dig.


 


Undrar allt jag vem som är mest bortskämd i det här huset.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards