mollesnutten

Alla inlägg under april 2014

Av molle - 21 april 2014 11:26


 


Visst är sånt här väder fullkomligt underbart. Och man får dra omkring  i skogen.


  


Matte kan du sluta gå runt alla skogsplockepinn, hoppa över som jag vetja.Har ju nåt att visa dig.


 


Och där blev jag utnämd till världsabäst, tja humm.


 


Lite stolt blev ja allt. Men vad ska magister Sigge säga om det.


 


Matte försökte fånga en citronfjäril på bild också. Den va sur och slog ihop vingarna.


 


Så då blev det ett idolfoto på mig. Kan säkert skrivas ut och jag sätter min autograf på.


Idag drog vi till en annan säker murkelskog.


 


Jodå fanns massa smått, tror nästan dom inte syns bland kottarna. Behövs regn tror jag och sen lite värme. Då kanske det är idé att plocka. Fast egentligen behöver vi ju inte mer. finns massa gamla sparat.


 


Kommer mycket sånt här också ingen aning om va det är.


 


Syns dåligt på bilden. Men har tydligen rosaorange sporpulver. Kul då vet man att säsongen är på G. Alltså går mitt liv mot strålande tider.


 


Haha nej du matte, får allt va mycket snabbare om du ska fånga när jag gosar ner mig. Tydligen störde jag herr huggorm strax efteråt.

Den ringla över vägen, med huvudet lyft för anfall. Och vad händer virrpannan har kameran färdig, tar hon ett kort kanske. Nä står där alldeles paralyserad.


 


Får väl lugna ner henne lite då, tadam dagens största murkla. Om någon vecka så är nog alla lite större, om regnet kommer.

Funderar ni på var kompisarna har vart i helgen, sorry alla va upptagna. Imorgon är det mån nej tisdag så då är det snart ledigt igen. Måndagsmys på er.


Av molle - 19 april 2014 13:05


Vi har vart lite runt, letat murklor.


 


I den här skogen hade de inte kommit än.Brukar va bleka murklor där, dom kanske kommer senare. Ett bra bad finns det i alla fall.


 


Här var det också för tidigt, men blev en bra promenad.


Så idag sa hon vi åker till den skogen, där vet jag att det brukar finnas nåra i alla fall.


 


Jo men just det du, var en skog förut.


Äsch då sa hon finns ju lite kvar, vädret är skönt.


 


En stubbe med massa gamla tickor och


 


undersidan av en del andra va allt hon hitta.


 


Hmm hördu, kan det va såna här du letar efter.


 


Jaaa du är väl stan´s duktigaste jycke


 


Japp det är jag faktiskt.


 


Hitta lite annat på g upp också, säkert inget kulinariskt men bra att det rör på sig.


 


Hihi du matte, du hann inte innan jag reste på mig.Skönt med massa bad efter vägen.


 


Skulle du kunna slänga kotten till mig, näpp ingen kotte utan murklor sa hon. Tänk jag tror hon är alldeles blind, dessutom i avsaknad av nos.


 


Hördu virrpanna, dom är ju alldeles här.


 


Bakom och runt hela mig, kasta kotten nu för bövelen.


 


Kanske inte mycket till skrytpåse då. Men det är fler än tre, massa smått på g upp. Och två skogsvägar kvar att snosa runt på .Lördagsmys på er.





Av molle - 15 april 2014 18:18


Mattes lapp har vart av och till en vecka nu, få se om vi kan krångla ut detta.


 

Vi har vart runtikring ock kollat saker. den här bilden vart inte så bra men nåt skinn.


Nån dag hade vi kompisar.


 


Där var det alldeles jättevackert.


 


Har ni sett alldeles fullt av vitsippor.


I söndags fick vi också kompisar med fast på ett ställe med mängder av blåsippor.


 


Men matte du kan inte mena du ska äta dem. Dom är ju giftiga numera.


 


Fast glad vart hon för den lilla stenmurklan. Betyder att det börjar röra på sig.


 


Annars vart det mest sånt här. En liten ticka.


 


Och troligen svartkrös.


Sen va det mitt problem då.Vet ni finns vissa som tycker jag är en problemhund. På fullt allvar alltså, kanske till och med lite farlig. Visst jag drar i kopplet, skäller på andra hundar, speciellt om dom plötsligt bara dyker upp.Fast jag är en fena på att skvallra, att det kommer nån också.  Men så här löste jag dagens problem, som lillhusse gav mig.



 


Visst va jag smart? Nu ska matte aktivera ett nytt kort till datan, få se om vi är kvar imorgon. Tisdagsmys till er.



Av molle - 6 april 2014 11:51


Blir en liten blogg, med många bilder idag.


Erkänner igår va jag trött.


 


Det va så konstigt, det där att Zebbe inte fick va lös och busa.Jag försökte på alla sätt befria honom. Spela pajas, bita av hans koppel, distrahera hans matte så hon släppte lös honom.Men nej gick inte,han ska visst va bojad en vecka till efter ormbettet.Jädrans ormar.


 


Du matte här har vi inte vart på länge.Vi får se om vi kan hitta nåt annat än, björktickor, klibbtickor och sprängtickor sa hon.


Hmm


 


Gammalt björktickehotell.


Hmm


 


 


 


Massa, massa klibbtickor, men den här va lite snygg.Lyste lång väg.


Hmm


 


Sprängticka nr 1, fast här va ett vattenfyllt dike, som bara jag ville bada i.


  


Sprängticka nr.2, matte sa för nåt år sen att dom finns nog inte här. Har  hon fått äta upp med råge, dom finns faktiskt överallt.


Hitta faktiskt nåt nytt.


 


 


 


 


Ingen aning om vad det är, men fanns massor av dem.Får kolla boken ikväll sa matte.Sen har hon en önskan om att de ätliga svamparna ska komma snart. Söndagsmys på er.

Av molle - 5 april 2014 12:41


Den här veckan har vart rätt bra.Hon jag bor ihop med har, justerat höften så det blev mycket skogsturer.I måndags va vi i Eker,kolla om det kommit murklor.Hade det inte, dessutom snigla matte sig fram. Äsch då rör på påkarna, det är bra att gå på ojämn mark sa jag.


 


I onsdags va vi i närmsta skogen, matte testa kameran i mobilen. Olivers  matte hade nämligen gett tips på ett program som va plättalätt.Och det va de,tack Eva för det tipset.


Så nu får man väl aldrig va ifred.


 


Och såhär tycker vi om det.


 


Fredag va vi också och kolla om murklorna vaknat.Fast på ett annat ställe.Näpp det hade dom inte här heller.

Men snart så kan jag tala om, för det luktar mycket.


 


Matte tyckte det va vacker med mig och alla tussilagona.


 


Jag tyckte det här va mycket vackrare.Massa tallkottar det är fint vårtecken det.


Idag skulle vi upp tidigt skjutsa lillhusse, han skulle skriva högskoleprovet.


 


Matte fräste rejält när hon gick upp.Men efter lite kaffe så bar det iväg.Levererade lillhusse och hämta Smulan och Zebbe. Ja han får ju inte rusa runt än på en vecka, men vi andra får ju.


 


Så mens han och hans matte satt i lä och njöt av solen. Undersökte jag omgivningarna här va det minsann is på vattenpölarna, fast väldigt tunn då.


 


Lite övervintrad svamp hitta vi också, vilken sort det nu va då.


 


Träffade det här paret.Kolla om hon lukta gott,nä det gjorde hon inte.


Det enda som inte vart riktigt normalt den här veckan, förutom att matte går väldigt sakta då.Är att jag sovit fast matte är hemma,det gör jag väldigt sällan.Behöver ha koll på henne tills hon lägger sig. Lördagsmys på er.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards