mollesnutten

Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av molle - 4 augusti 2012 17:15

Fredagkväll va vid med Smulan och hennes matte,plockade lite kantareller.Jag visade några fina stora svampar,luktade faktiskt på dem.Så att tvåbeningarna förstod.

Lördagmorgon va vi i eker

 

det fanns bara en lite vattengrop kvar, men den svalka jag mig i.Men det va visst så att örebro hade fått minst regn i juli,i hela sverige.Sen ville jag att matte skulle följa med mig på en speciell stig.Jag kolla på henne och gick några steg kolla igen ,till slut förstod hon.Jaha vi ska gå där varför?

 

Kolla då matte vad jag hitta alldeles själv. Stora kantareller

 

Faktiskt väldigt många

 

Jag börjar nog bli rätt haj på det här.Sen skada jag tassen och det va ju synd, för jag fick inte följa med till Smulans utställning då.Men matte har visat bilder

 

Så här ser det ut man går runt i en ring,det här är Smulan

 

Den där bruna stora kände jag förr.Det är Midas

 

Den här kanske jag får träffa om jag kan följa med på nästa utställning.Bara titta det är nog arbetsamt.Efter att man gått i ringen en och en också.Så blir det prisutdelning.

Och vem tror ni knep första platsen jo naturligtvis.SÖTA SMULAN !!!!!

 

Midas min förra kompis kom på andra.Det tycker jag är rättvist svart är snyggast. Men nu ska jag vila för imorgon är det favoskogen.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards