mollesnutten

Alla inlägg under januari 2018

Av molle - 20 januari 2018 12:14



Ni vet hon som bor inneboende hos mig,är på väg till tvättmaskinen med smutsiga strumpor.Öppnar kylskåpet och ställer sig att glo in.Jag borde ha förstått att det inte skulle funka.


 


Visserligen var det inte lika blåsigt och råkallt.


 


När vi va ute dan efter min önskan.


 


Och matte lekte med kamerans olika funktioner.


 


Fast alla ser lika ut tycker jag.Kanske beroende på att jag inte ville va stilla.


 


Men sen gick det käpprakt åt pepparn faktiskt.


 


Det kom bara mer och mer snö.


 


Eländiga virrpanna kan du inte göra nånting rätt.Det va vår du skulle fixa.Nä det är nog bäst jag fixar det själv tror jag.

Nästa helg kanske jag får träffa min Lizzie,då kommer nog snön att smälta åtminstonde i 3 mils omkrets.Myshelg på er.


Av molle - 13 januari 2018 14:03



Längtar tills vädret är ok,inte som nu kallt, rått och blåsigt.


 


Kanske har matte rätt, jag börjar bli blondin.Alltså gammal,men va fasen det är ju bara benen som inte riktigt hänger med.


 


Ja och så magen då,vill inte ha kött.Orättvist tycker jag,virrpannan är minsann också gammal,men kan vräka i sig smaskigt kött.Själv får jag bara små smakbitar.


 


Älga iväg och kolla sina småsaker kan hon också.


 


Det tycker jag är orättvist.


 


Först och främst ska hon väl se till att det blir vår.


 


Typ såhär.


 



Eller såhär.


 



Eller ni vet att man blir våryr och det spritter i benen.Det vore väl ett passande jobb för henne.


 


Tror jag lägger mig och väntar på att hon fixat det.


Av molle - 3 januari 2018 13:21



Är ju inte min favo helg,av olika orsaker.


 



Fast vi va ute och kolla håris,det är häftigt.



 



Krös är också ok.



 


Ok skog är allra bästast.


 


Matte jobbar lite då och då,så jag får vila.


 


Nyår blev ju lite sådär då men inga jättefyrverkerier.

Fast alldeles nyss undra matte,hur full va man  på nyår.För att skjuta raketer just nu,typ mitt på dan tre dar efter nyår.


 


Jaja jag har en fin kotte här kan du kasta den kanske.




Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards