mollesnutten

Alla inlägg under februari 2018

Av molle - 21 februari 2018 13:20



 


Ni vet hur det är,man väntar på vår.


 


Kanske hitta lite roliga svampar.


 


Tja ett träd full med små knubbiga klibbtickor är ju inte fy skam.


 


Men annars finns inte mycket att göra.


 


Det där vita breder ut sig överallt,knappt man hittar en enda kotte.


 


Lägger mig väl och bevakar odlingarna istället.Dessutom får inte matte plats när jag snott hela soffan.


 


Odlingarna är två nu,men det är bara igelkottsvampen som har kommit upp.


 


Fast den växer rejält.Ha det så mysigt tills vi ses igen.

Av molle - 14 februari 2018 13:53



 


Mest bara vitt överallt.


 


Möjligen kan man leka fånga snön,det är ju rätt kul.Har ni sett jag ser ju till och med farlig ut.


 


Eller försöka fånga molle ,när han uppsöker en gran.Det är svårt.


 


Dom där rådjuren hann honn med i alla fall,fast kortet hade ju blitt snyggare när dom stod alldeles vid sidan av bilen.

Har hon lärt sig att inte ha kameran i byxfickan då,nä tror inte det.


 


Sen muttrar hon om dom här nya företagen,idag kom ett nytt kort.Om två veckor har din bil körförbud,näpp sa hon den är besiktad och klar sen länge.Kommer det ett kort,brev till tänker hon se vad som händer om man försöker beställa tid.


 


Idag såg jag till att lillhusse kom till jobbet,synnerligen viktig uppgift.


 


Sen fick matte driva omkring i skogen lite,hon gnällde lite över djup snö.Blev visst blöt om fötterna,men va fasen lite får man tåla.


 


Dom här va visst lite trevliga också.


 


Själv tuggar jag pinnar,det är också gott om man inte får mat.


När vi kom hem skulle det visst städas,du fäller hår och lillhusse drälle omkring sig.Men där ljög allt pigan igen,jag har sett vad hon dräller omkring.

Ha en mysig vecka alla.



Av molle - 4 februari 2018 11:45



Ja ute alltså,typ såhär.


 


Inte speciellt roligt.inte roligt när laptopen la av heller.Alla foton från 2017 försvann,men hon lurar på att kanske få fram en del igen.Nu har hon i alla fall lärt sig och lägger dom nya i molnet,det ni virrpannan har blitt modern.


 


Nån enstaka dag anar vi våren.Som när hon tog min bil till besikning,den mår bra nu.Fast alla dom där nya bilbeskitnings företagen,dom är inte moderna.Det är flera veckor sen bilen är klar ,ändå skickar dom erbjudande att dom kan fixa det.Hmm har dom inga register muttrar matte,sånt där kostar bara extra pengar.


 


Så blev det vitt igen,men det är lite vackert när solen tittar fram.


 


Sen är det himla kul leka med lillhusse i snön.


 


Fast man blir väldigt blöt och matte klagar när jag rister av mig snön.


Själv odlar hon svampblock på köksbordet.Ostronmussling och igelkottaggsvamp den ni ,då får jag nära till jobbet fast det tar vi bilder på en annan dag.

Önskar alla lite söndagsmys.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards