mollesnutten

Alla inlägg under april 2017

Av molle - 29 april 2017 14:46



Lat människan har varit det sista.


 


Vitt gilla hon inte.


 



Blev faktiskt lite väl mycket av den varan.Ok vi putsar fönster och byter gardiner istället.


 


Det hjälpte lite grann,regnet kom och snön försvann.


 


Men kallt,stackars lilla murkelvalpen va alldeles stelfrusen.


  


Skynda dig och kom,det är ju min födelsedag och jag skulle få träffa nån speciell.


 


Fast, kom de på den där,så är det fara värt att benknotorna ligger och skramlar nånstans.


 


Som här till exempel,nä det va visst nåt djur.


 


Nähä fick inte träffa nån brud,utan två ljuskygga tvåbeningar.


 


Sen drog dom runt och kolla på sånt här ovesäntligt.


 


Eller sånt här.


 


Till och med grankottarna skulle granskas noga innan jag fick dem.Fast jag måste säga att de hade gofika med till mig.Fattas bara det va ju jag Världens bästa Molle som fyllde 10 år.


Matte börja jobba igen och jag fick vila lite.


 


Nån dag hitta vi en liten svart skål på en pinne,vädret börjar verkligen bli bättre



Sen va det nån tant som tydligen hette SVEDAC ,som skulle kolla hennes jobb.


Efter det fick jag asa virrpannan ut i skogen.


 



Kan du kasta kotten istället för att,gå och muttra om att hjärnan hälsar overloaded come back another day.Så svårt kan det inte va,ta upp kotten kasta.Duktig matte.


 


Dessutom va jag lite listig,ledde henne förbi dessa.


 


Våran alldeles egen variant av brödkorgssvamp.Jodå ska nog bli folk av henne igen.


 



Ibland är det så det spritter i benen ,skog,bra väder och långpromis.Härlig lördag på er.



Av molle - 15 april 2017 11:36



I torsdags när matte kom hem, sa hon nu har vi 10 dagar ledigt.Då kan vi


 


Busa runt i skogen halva dan.


 


Kolla små intressanta pinnar.


 


Bada hur mycket du vill.Kanske till och med slipa färdigt altanbordet och olja det. Så vi slipper ha oljeburkar och slipverktyg i halva vardagsrummet.


Jo men tjena,virrpannan är dålig på att spå väder.


 


Slipa bordet kan hon ju glömma.


 


Till och med tuppen blev vimmelkantig.


 


Och regnmätaren blir överfull.


 


Nä blir allt att dra omkring i den gråa världen.


 


Och även om solen skiner så hittar du inga små svampar här,finns ingen doft av nåt.


Fast lördagar är mysigt,ska visst bli god mat idag också.



Av molle - 8 april 2017 17:15



Säger virrpannan när jag vill nåt.


 


Typ får jag nån mat eller? Måste bara tvätta altangolvet först,blev ju sådär då när man ska spara på vatten.


 


Du jag behöver faktiskt gå ut.Måste bara olja altangolvet först.


 


Du kan vi åka och bada idag också? Nja måste bara kolla att ett par vårdcentraler sköter sig idag först. Så kommer hon hem typ 3 timmar efter att hon slutat.


 




Fast när vi väl kommer ut kan hon kolla kottar med häggrost.


 


Små skålar som hon inte vet vad dom heter.


  





Har du sett sa matte,pinnen som jag kasta till dig sen.Har sånadär skålar som ser ut som stekta ägg,med gult i mitten.Vad dom nu heter.


 


Oviktiga röda blåsippor,är ingen ände på hennes tokigheter.


Idag när allt skulle fixa tillbaka  på altangolvet,så tog hon bort skylten på grinden.Den hade gått sönder i vinter.


 


Så nu får man ta sig till altandörren. innan man förstår att jag är farlig.Bryter du dig in där,kanske du får underhålla mig tills nån kommer hem.Eller om du smakar falukorv äter jag upp dig.


Nu ska lillhusse gå och köpa pizza,till matte med, då får jag smaka hennes.Den är så god utom annanasen,längtar till dagen jag kan köpa egen.Har tre kronor faktiskt. Lillhusse bjuder nästan aldrig för han tycker jag är bortskämd.


 


Ha det så mysgott alla ,denna sorgliga helg.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards