mollesnutten

Alla inlägg under januari 2016

Av molle - 30 januari 2016 07:27



Förra helgen skulle det inte bli kompisar sa matte.Nehej men det va ju jättelängesen,vad gör dom egenteligen?


 


Får väl dra ut i skogen själv då.


 


Matte hade tänkt det skulle synas att världen börjar bli färgrann igen. Fniss det är lika svart-vitt på bilderna i alla fall.


  



Fast nån som är lite färggrann ,är trasten som håller till på vår altan.


 


När det va typ 20 grader minus.


 


Gillade visst nyponen, tur matte inte hann klippa rosbusken i höstas då.


På söndan skulle vi kolla om det fanns nåt kul efter nya vägen som dom håller på att bygga.Gick ju inte, där var massa maskiner som byggde,tog andra sidan skogen istället.Och det va tur,långt bort fick matte syn på en hund och en tvåbening när vi parkera. Tut tut vänta på oss.


 


Jo då vi mötte inte Lassie men Oliver så glad han blev.


 


Vi röjde gärnet nån timme, sen skulle dom hem.


 


Och vi fortsatte en bit,kollade när vi kom till bilen så Oliver åkt hem.Han blev ju lite sur över att inte få följa med oss en bit till.


Sen vet jag inte vad som hände,stanna vid nån affär.Plötsligt va bilen full av pallkragar,drivhus till dom,trallrent och penslar,fick nästan inte plats själv. Det blev bra halva priset sa virrpannan nu kan våren komma när som.Tokfia får nog ha lite bättre koll på vart hon stannar tänkte jag.

Lördagsmys på er,ska snart ut och kolla om vinterskivlingarna blivit plockbara.

Av molle - 16 januari 2016 12:18



Ja som ni vet är hon ingen hacker precis.


 


Hon tänkte byta header varje månad, så vi kommer ihåg hur det va går ju inte. Jaja det är kanske vackert då men, vem vill komma ihåg detta väder.Vi får vänta tills det blir trevligt försommarväder tycker jag,gör mig ju bäst bland färggranna blommor eller trevliga svampar och göra en ny.


För nu är det så kallt att man inte kan göra nummer 2 nånstans,alltid en massa onödiga snövallar.Även om jag råka hitta lite barmark en morgon här.


 


Tacka vet jag skogen, hördu ofint ta kort när jag torka rumpan.


 


Kallt kallt då blir det bara små promisar, för jag har växt ur mitt täcke fniss.Sen värma sig i bilen en stund och ny promis igen.


Apropå bilen ja


 


Titta va snäll den va,klara sig galant.Fast matte fick stora dåndimpen,när dom hissa upp den.

Det såg ut som en vajer brustit i tusen små ledningar. Besikningskillen gick och hämta en soptunna,hans kompis fråga Vad har du hittat?

Hon gillar köra i naturen blev svaret.

Under satt nämligen inkilat några kilo sten, lera,pinnar och gammalt gräs, från när hon testa köra bredvid vägen.Ja det va ju snällt ta bort allt det,heder åt den som tycker min bil ska va fin.


Idag kunde hon inte ens köra i naturen,för det va snövallar överallt.


  


Fick åka in på en plogad väg, så jag fick en liten promis. Har ni tänkt på att alla vägar ser likadana ut i vinterskrud, tråkigt detta fast det luktar ju lite olika då.


 


Kallt om nosen blir det ju,men nu ska jag kolla köket.Älgfärs ska bli köttfärslimpa ,säger hon ja. 

Lördagsmys på er.

Av molle - 1 januari 2016 12:18



Ja med ljuset ni vet.


 


Fast för det mesta är det allt bra mörkt när vi är ute.


 


Skogar som fanns för nån vecka sen,ligger plötsligt staplade såhär.


 


Men den här fina fikaplatsen fanns i alla fall kvar.


 


Åtminstonde den dan, sen vet man aldrig.


 


Fniss lura en kompis till, Oliver morra och hade sig. Haha för ett plastsvin.


 


Sen blev det fika, Doris låtsas som hon inte alls bryr sig.Sanningen är den att jag precis lurat in den där uppstudsiga bruden,på en skogsstig. Och skogen är farlig enligt henne.


 


Imorse fick jag en välbehövlig skogstur.Behövde jag efter att ha tröstat matte flera timmar inatt,medans kriget pågick ute.


 


Ni kan inte ana vad jobbigt det är att krama henne när raketerna smäller utanför. Nu antar jag att alla som smällde och hade sig ,går ut och städar upp skräpet. Så inga djur skadar sig på resterna och inga barn plockar upp giftiga saker.


Gott nytt år alla .Här ska mysas framför brasan resten av dan.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards