mollesnutten

Alla inlägg under juli 2016

Av molle - 24 juli 2016 07:17



 


Visserligen har stora svampkorgen kommit fram.


 


Och jag har lärt mig en ny svamp,kantkremla.


 


Här hos oss har vi nåt som kallas Open Art,dyker upp konstverk lite överallt.Men nog ser hon förskräckt ut över att ha hamnat här mitt i biltrafiken.


 


Jag drar också hellre runt i skogen och busar.Ville inte följa med matte på turne igår,åka bil i värmen och sen gå på marknad inte min melodi.


 


Fast det här hundbadet hade ju vart nåt, är visst en liten plaskdamm som heter vänern.Får kolla det nångång när jag ska till paradiset.


 


Dom träffa en gammal kompis till mig Assie,han ville visst följa med dom hit.Sakna väl en stilig svart herre att busa med kan jag tro.


 


Tycker nog att matte kunde köpt den där plaskdammen och ta med till mig.Här är så torrt att till och med bäckarna är utan vatten.



Fast det är ju tur man kan svalka sig här hemma.


 


Nu ska jag ut i skogen och se om vi kan hitta igen den här myx svampen.Kul att se vad den utvecklats till.
 

Av molle - 15 juli 2016 16:45



Förra lördan bestämde jag att matte behövde ut i skogen.


 


För hon vandra bara runt och fundera.Kom ska du se matte.


 


Nehej hon gick bara förbi,fokus nu virrpanna.


 


Plocka nu så du får annat att tänka på.Annat fick hon jag råka stoppa huvet i korgen och den fastna upp och ner på huvet.Jäkla tur att hon inte hade kameran i handen då.  


 


När vi kom hem skulle det städas.Men va har hänt sa matte.


  


Du far ju inte runt som en yr höna,ligger bara där.Tja den där pratar bara utrikiska,det förstår inte jag.Den gamla bara svor åt mig ju.


På söndag blev det konstigt,ibland tar det typ två år,ibland bara två veckor.Vi va och hämta bruden med stort B.


 


Men Lizziehusse,du ska plocka kantarellerna och sen kasta den här trevliga kotten åt mig.


 


Äh sa Lizzie bry dig inte om han.Han är bara tråkig.


 


Kom vi rusar runt busken istället.


 


Jag kan berätta för dig Molle.En dag när husse låg och sola,sa han att jag inte fick skälla på igelkotten som kom in på uteplatsen.


-Har du hört så urbota fånigt,dom ska inte va på min uteplats.


Idag har jag gjort ett besök hos vetten.Ny trevlig tjej den här gången.Min gamla vet kom och kramades ,tjejen jag träffa förra gången kom också in.Alla gillar en stilig kille helt enkelt.


Killet har inte helt gett med sig,så jag fick mera tabletter,en spray att ta till när jag killar mycket. Och ett shampoo som ska göras två gånger i veckan,det där sista gjorde min lillhusse glad.Han gillar spruta vatten på mig.

Sen ville dom träffa mig om två veckor igen,jaja allt får en kändis stå ut med.







Av molle - 8 juli 2016 18:03



 


Han som visat mig,hur man lär tvåbeningarna plocka svamp man letat upp.


 


Som precis som mig gillar bad.


  


Och som vet hur man till fullo, kan uppskatta en lerpöl,förlåt SPA.


                        Min Vän och Läromästare Sigge Svamphund


Har idag gått över regnbågsbron


Där får du utan krämpor låta dina Spaskall ljuda,i väntan på matte. I den eviga svampskogen där det alltid är säsong.


R.I.P min vän.

                        

                             




Av molle - 1 juli 2016 16:45



Matte skulle dammsuga,hann köket och hallen.Sen ville den inte starta mer,japp jag hade äntligen tagit livet av snabeldraken.

Den åkte ut i bilen,vi körde uppför rampen.Och plötsligt va den avlämnad på återvinnings stationen.Jag kände mig väldigt nöjd på väg till skogen.


 


Där händer inte så mycket mer än att kantarellerna ploppar upp överallt.Här och där hittar vi lite större så lillhusse kan få en macka eller två.


 


Eller det rör på sig,kanske vi ska säga.


 


Den här växten som vi glömt namnet på brukar komma lite senare så nog går det framåt.


 


Och idag hitta vi såna här stora saker ,kanske nån kremla.För dom har börjat titta upp här och där.Men inga som vi plockar och inga champinjoner än.Fast nu har det regnat lite några dar så snart kommer nog snöbollschampinjonerna.


Sånt gick jag så nöjd och filosoferade över i skogen.Men vet ni vad virrpannan gör sen,åker och köper en ny snabeldrake.En röd dessutom så det blir roligare att städa sa hon.


Är inte det att svika sin livskamrat så säg?

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards