mollesnutten

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av molle - 25 augusti 2012 12:40

Igår morse när jag ville ha tandborste efter maten,så fanns det ingen.Hur ska jag då kunna sköta mina tänder.  

Lillhusse tycker att det ska finnas såna dentasticks för människor också,vore ju så mycket enklare tycker han.Dessutom smakar dom gott tycker jag i alla fall.

Imorse åkte vi till eker

 

Väldigt vackert när dimman lättar över dammen.Men bara solen kommer upp så blir det varmare

 

Jag har tagit på mig uppgiften,att matte ska hitta svamp.Ja jag har ju gått kantarellkurs,men jag frågar om hon vill ha även andra svampar.Det är visst meningen att jag ska nosa upp en del annat också.Fast än så länge har inte matte lärt sig ordentligt vilka hon vill ha.

Jag hitta massa kantareller 

 

men dom flesta var för små.Som knappnålshuven ungefär.Fick en skön tretimmars promis i alla fall.

Sen åkte vi hit

   

Min absoluta favisaffär ,luktar så gott därinne.

Blev vägd,viktigt väga på samma våg.Tycker matte,hon blev glad jag hade gått upp 0,6 kilo.Vart har du dom sa hon,du är ju bara skinn och ben.Kan jag hjälpa att det finns så mycket spring i mina ben eller?

 

Visst ser det smaskigt ut oxöron,tjurmuskel,godis och extra kött.Bra att man håller sig slank,fast nu börjar jag undra.Så mycket, kanske man ska utsättas för det där som kallas kurs igen,hmmm.Ja ja bara det finns trevliga hundar med så!Mötte föresten ett par i skogen idag trevliga alltså.En golden och en kocker,Deras husse sa att dom är inte så lydiga som jag.Ha ha han skulle bara veta han,fast vi nosa på varann och sa godag.Sen va jag tvungen att visa matte några mer lite större kantareller,så jag hade inte tid med dem.Måste jobba.


När vi änteligen kom hem och jag fått mat.Så fick jag en tandborste,skönt matte kom ihåg att köpa igår.

Just nu undrar jag ,hur det går med min kineskompis Inka.Hon va på promis i vivalla för några dar sen.Blev jättedålig efter att ha ätit nåt där.Veterinären sa att hon fått en medicinsk förgiftning,alltså ätit nåt medicin eller ogräsmedel eller nåt .Som va utlagt av misstag eller med vilje.Har hänt sånt där förr ,förgiftade korvar till exempel.En sån som jag,som är hungrig jämt får inte ens nosa runt om jag är där.Fast ibland får man ju i sig fel saker hemma också,som när matte tappa allergitebletten och jag slök den.


Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards