mollesnutten

Alla inlägg den 14 september 2013

Av molle - 14 september 2013 12:06


Det här är ju nästan otroligt,matte har tid hjälpa mig idag igen.


 


Undrar om både matte och kompismatte,är helt blinda.Lovar här luktar kantareller,ni får skaffa er en bättre näsa.


 


Spindlarna i skogen är minsann flitiga.Ser ut som älvorna dansar ,tidigt på morgonen.


Plötsligt hojtar matte,vart är du.


 


Men hallå,var ju bara bakom trädet.Så liten kan jag väl ändå inte va.


 


Honungsskivlingen har visst fått storhetsvansinne,växer överallt.Men en 30cm upp på stammen har vi inte sett förut.Det kanske är trångt på marken åt dom i år.


 


När matte färga garn,skulle hon gett va som helst för en sån här.


 


I halvruttet tillstånd ger dom en tjusig blå färg säger hon.Tja här i skogen växer ju massa såna.Bara plocka då,nja det får vara tyckte hon.


Sen va det färdigt igen,jag va borttappad.


 


Men hallå,jag står ju här.Har ni inga ögon idag,Smulan och Zebbes matte brukar ju ha det i alla fall.Var glad träffa dom igen,fast dom inte lyckades hamna på en enda bild.


Kommer ni ihåg förra helgen,när jag va hos Sigge.Och spafilmen som matte la i bloggen.


Foto.Helena Andersson  


Den här har jag ärligt stulit från Sigge,men han är i fjollträsk och utbildar svamphundar.Så han märker säkert inget,men man ser tydligt va läskigt jag tycker det är.Ni skulle bara veta vad han säger,inga trevliga fraser inte.


Nu har jag fått lite god mat och det ligger ett litet lammben på köksbänken.


 


Snälla ,snälla lillhusse ro hit med det nu.Äntligen såg jag tillräckligt uppmärksam ut,nam nam va gott de va.


Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards