mollesnutten

Alla inlägg den 8 september 2013

Av molle - 8 september 2013 18:59


Igår kom Sigge och skulle grilla hos mig på kvällen.


 


Men det här måste va nåt fel.


 


Sigge tjata  det är nåt fel.


 


Och jag också på Siggematte,min är det ju ingen ide att prata med.Varför finns inga tallrikar hos oss på golvet.


 

Själv gav jag upp och gick in och la mig.Sigge höll ut och fick visst ett lammspett till slut.


 


Efter en god natts sömn befann jag mig vid pinn och blomsteraffären.Den va stängd blev ingen rolig pinne eller utsökt liljevatten där inte.Men fönsterdekorationerna va fina.


Sigge kom och meddelade,blomsterhandlarn va med barn, så han kunde inte gå i mosskanter.Nej det får man förstå,kommer ju ihåg när Smulan skulle ha valpar.Vissa saker va svåra då. 


Dagens plan va ju


 


Gå i mosskanter.Det här är förresten baksidan av Pelle Boman.I Malmköping kan allt hända.


 

Vi hitta en jäkla massa såna här på ett ställe,visst är dom fina men oätliga.



 

Sigge hitta ett spa också.Han låter lite läskigt då.Kan hålla på hur länge som helst.


 


Riktiga bad hitta vi också,dom va superba.



Men visst är det vackert,dagens rastplats.Lite sliten fast jag hitta mycket rester efter vandrare här och där.


 


Men va är det för läskigt monster som bor därute,nej på denna sidan badar jag inte.


 

Sigge hade samma åsikt,vi badade här istället.Och för en gång skull fick han pinnen,annars har jag snytit dom hela helgen.


 


Osmart med foto,jag är skittrött.


 


Sigge orkar hålla på och tramsa med pinne typ 2 sekunder till.Snälla Paula kan du kasta.Sen däcka även han i vägkanten.Orka nästan inte gå in i bilen.


Kom hem.


 


Kom hem måste ju tala om för lillhusse ,va dum matte va.Chikanera mig väldigt.Vet du va hon sa"Två kantarellhundar och båda springer förbi".Va ju lite skämmigt då men,Siggematte tog mig i försvar.Han är ju i början av träningen,men Sigge?Vi sprang faktiskt förbi flera som Paula hitta.Men då hägra sjön,det va allt lite varmt idag.


Nej!!!


 


Nej glöm det jag sover inte,snarkar inte heller.Har faktiskt full koll i alla fall.Om ni funderar över överskriften 2013 kommer bli" om det vore ett normalt år". Hört det typ triljoner gånger den här helgen också.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards