mollesnutten

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av molle - 27 oktober 2013 13:49


Idag skulle matte,leta en såndär rymling ni vet.En som inte vill va hemma och få mat och gos.Alltså det där jag inte förstår.Men han hittades i torsdagsnatt,då är han en turkille.Jag är också en sån för jag fick dra till skogen istället.


 


Matte tog med en svampkurs kompis,hon kommer inte så lätt ut i skogen som vi.Visade henne lite hur jag jobbar,in i skogen från stigen.Hittar svampen och markerar.


 


Här kollar jag så Christina verkligen plockar upp all svamp.Ska man visst också göra enligt Sigge.


 


Jodå drog omkring lite,hitta både här och där.


 


Hitta ett gäng såna här också,frostvaxskivling.Går inte att plocka idag sa matte för fuktigt väder,riktiga slemhelge var dom.Men vi kan komma ihåg vart det va till en annan dag.


 


Hitta lite flera trattis ställen,så mattes kompis har i alla fall 2-3 liter att rensa.Nu ska jag vila lite efter hårt jobb igår,matte va inte hemma så jag va tvungen passa huset.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards