mollesnutten

Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av molle - 26 oktober 2013 12:36


Först tar vi fredagen,för när virrpannan skulle fixa bloggen igår.Så fanns det plötsligt inga å ä ö ,utan konstiga tecken istället typ såna här ].Rimmar ju väldigt illa med vad hon skulle skriva,så hon gav upp,måste kommit åt nåt kortkomando sa hon.Jag har väl inte glömt, tala om att hon är en virrpanna?


 


För att ha ledig eftermiddag,tyckte jag hon kom sent.Men ut i skogen kom jag äntligen.


 



En liten sväng i eker är ju bättre än inget.


 


Gjorde min toalett,ofint av matte ta kort då tycker jag.


 


Fick till uppgift hitta lite trattis,som hon kan ta med till värdinnan imorgon.


 


Kan jag väl,varsegod.


 


Hur mena du nu sa hon,att det snart kommer upp en del eller.


 


Men segmatte böj dig ner och kolla då.Blev väl typ en liter,men hon bad ju bara om lite.Föresten i år får man va glad för det lilla.Undrar föresten vad en värdinna är,det gav hon ingen förklaring på.


Idag då,hämta Smulan och Zebbe jippie.


 


Hamna så småningom i favoskogen,va väldigt längesen jag va där.Men har ni sett va lite vatten det va här också.


 


Det här är typ samma ställe i juli.Vojne,vojne måste komma mycket mer vatten, sista dagarnas regn räcker inte.


 


Vackert är det i alla fall vid fikaplatsen,även om det där mörka som sticker upp ur sjön i högerkanten.Aldrig synts förut,alltså mindre vatten där också.


 


Kanske va det det Zebbe stod där nere å skällde på.


Eller kanske


 


Det här skogsmonstret.Nej han gjorde ju som alla barn,lekte med ekot.När han skällde fick han samma tillbaka,synd inte matte filma.Fast det hade nog inte blitt nåt,för vi alla vred oss av skratt.


Sen är det ju så då att,virrpannan tror det är hon som hittar svamp inte jag.Visa flera ställen innan fikat.Ja där plocka vi i fjol,eller finns bara en enda sa hon.Efter fikat mitt i vägen måste hon ju se.Jodå sa hon,mitt i vägen hade vi sett i alla fall.Morr bestämde mig för att ge henne en minnesbeta.


 


Hördu du på den här sidan vägen sitter jag,här har vi aldrig plockat nån svamp.Vad sa du nu då eländiga matte, blev i alla fall  lite till en annan behövande.Trattisar ger hon oftast bort,men i år blir det bara lite till varje.Regnat mycket idag fast håller man sig bara i skogen känns det inte så farligt.Men bilderna blir ju lite si och så.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards