mollesnutten

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av molle - 13 oktober 2013 13:36


Igår kväll ,hade vi lite lördagsmys.


 


Visst är det fusk,bara spisbränsle.Men lerspisen blir varm,alstrar värme flera timmar.Så fukten från gråvädret försvinner.För nåt år sen fick vi elda riktigt mycket.För husvärden hade satt in nån ny tempgivare.Den kunde dom ju inte ställa in,va bara 13 grader nån natt.Riktigt kallt alltså inte hundvänligt alls.


Inatt hördes en kraftig smäll.Bäst jag lägger mig hos matte,ifall hon vaknar och blir rädd.Inte vakna hon inte,det brann.Ja inte hos oss då utan på andra sidan parkeringen.Poliser,brandbilar,folk ja ett jädra oväsen alltså.Och virrpannan bara sover.

Sen satt hon hela morgonen och undra varför rökluckan på huset mitt emot va öppen.Ja hade hon frågat mig så hade jag ju talat om.

Men hon har noterat att just den luckan kommer inte att funka mer.Hon såg när branmännen försökte stänga den nyss.Ser konstig ut sa hon ,hoppas det inte brinner där mer,innan dom byter ut den.


Idag skulle vi till nån skog som virrpannan hade ett svagt minne av.


 


Snälla kan jag få springa lite nu,luktar ju mycket en ny skog.


 


Matte har visst vart här för typ 1000år sen,kört drag med min änglasyster Tjejen.


 


Tja va en skog att gnugga in sig i.


 


Rulla mycket,dofta gott här och där.


 


Matnyttigaste jag hitta,va lite kottar.


 


Annars va de,gammal svamp.


 


Mera gammal svamp.


 


Och ännu äldre svamp.Är ett eländigt år i år.


 


Dessutom kolla vi hur många tallar som helst.Ingen blomkåls lycka,där heller.


 


Nån fyndhörna fanns det.


 


Sist hon va här fanns bara draghunds spår inga,spår för motorfordon,inga sopstationer.Vi åkte hem istället,jag ska få riktig mat idag.Ni kan inte ana vad 2 matskedar ris och en ynka liten korvbit kan skramla omkring i magen.


När jag tittar tillbaka har den här veckan vart lite som ett kinderägg.Nu ska här visst tas fram den där manicken,den som putsar fönster.

Och du Sigge när onödiga isen anfaller,har jag ett alternativ.Inte dumt va?





Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards