mollesnutten

Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av molle - 19 oktober 2013 10:53


Hoppet är det sista som överger en svampplockare,säger matte till helgen åker vi å letar igen.


Ni kan, kanske föreställa er vad hon sa igårmorse.


 


Dom orden är inte lämpliga att skriva.Det mesta låg kvar i morse,men till skogen skulle vi ju.Första skogen ,ja just det älgjakt också.Hur många olyckor kan komma samtidigt tänkte jag.Matte sa en massa sådär onämbara igen.


 


Hitta det här sorgligt vita stället,ingen skylt.Ok vi drar runt lite i alla fall.


 


Kom igen nu,blir inte bättre för att du ska ta kort på eländet också.


 


Har du sett än lever hoppet.


 


Småttingar här,


 


och där.Om vi har en jäkla tur,så kanske det blir omslag i vädret.Och dom kan växa till sig lite.


 


Men va var det där för läskigt ljud.Låter som hundar som jobbar,men va arga dom låter.Kan inte ha lika trevligt jobb som mig.


Nu är det nog bäst vi pallrar oss härifrån,sa virrpannan.Innan det kommer en älg och springer omkull oss i ren panik.

Jaha slut på friden redan efter en timme ,undrar om det ser ut såhär nästa gång jag kommer hit.



 


Ni vet den där skylten jag hitta i somras.I en skog i sörmland.Hoppas inte mina skogar skjuts sönder så.

Lördagsmys kramar på er.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards