mollesnutten

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av molle - 4 oktober 2013 18:43


Matte kom hem,sa nu åker vi till skogen F.S.D.G.(alltså fort ska det gå)


Aj aj nu är det fara å färde,bäst att lyda.


 


Ja tänkte hon är i sin värd.Då gör jag som jag vill.Drog järnet kan jag säga,fast visste vart matte va.Blev tvungen svalka av mig sen.Illa idag tydligen,inget fokus alls hos matte.Ja ja som vanligt alltså.


 


Men kom igen nu då,inte gå där och tramsa.


  Du har ju redan förstått att det är bra ha mig med på båten.


 


Nja den där svampen va väl ingen höjdare hördu?


 


Men kolla här.


 


En kantarell,blev du glad nu.


 


Eller kanske dom här.


 


Småttingar men dom kanske kan bli stora.


 


Vi hitta en tutte i skogen också,det är den där en del tror är trattkantarell.Hur nos avsaknade är dom,ser ju inte ens ut som en sån.Än mindre luktar.


Vilken tur jag har, att lillhusse inte skulle va hemma igårkväll.Matte har pratat om rosa strumpbyxor,gul liten kjol,vita benvärmare,sen nåt turkos på överkroppen.Till det här.


 


Hennes arbetsplats fira 30 år,med 80-tals fest.Och det här är hennes labkompisar.Tänk vad jag hade fått skäms,hon mumla nåt om röda eller gula skor också.Den där klädkammaren har visst oanade tillgångar,när hon väl ger sig in dit.


Varför va hon lite ledsen idag då,jo hon i mitten.Merima heter hon jobba sin sista dag där idag,för hon har fått en fast anställning.Hur länge kan man ha en tillfällig tjänst utan att den blir fast,fråga jag.Tja åtminstonde 7-8 år säger hon.Tycker jag låter otroligt,har jobbat fast här i sex år kan jag tala om.Inte är det lätt alltid men lönen får jag ju.


Nu ska jag ,du blir aldrig av med mig mysa med matte.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards