mollesnutten

Alla inlägg den 28 juni 2014

Av molle - 28 juni 2014 12:13


Tassa på tå får man göra, när det kommer nattfrämmat.Fast det gör ju inget, han hade älgkött med till mig och matte. Dessutom kommer man ut på en tidig skogspromis.


 


Här har vi inte varit i år du.


 


Jodå det börjar röra på sig, snart så kan vi plocka mycket.


 


Fast man blir ju lite trött, av allt nattsudd. Så då får man lägga sig och vila vid kantarellerna.


 


Du menar väl inte att du ska gå förbi, jag som sliter och jobbar så.


 


Det finns faktiskt ett gäng här också.


 


Och fastän det har regnat av och till. Så är nästan hela mossen torr.Där åkte jag i koppel, istället för att ta ett uppfriskande bad.


Matte har yrt omkring och plockat jordgubbar och storhandlat. På grund av senaste älgkötts tillskottet va hon tvungen organisera om lite i frysarna också.Så det blev nykokt lingonsylt och jordgubbssylt.Dessutom en god gryta på älgkött.


 


Då kom Smulan och hälsa på, egen tallrik hade hon med också.Men den tycker inte bloggplatsen att vi ska visa, tyckte kanske inte det va riktigt uppfostrat eller nåt?


 


Fjäska massa för lillhusse gjorde hon också. Det tycker inte jag riktigt om, dessutom har jag funderat på en sak.


 


Hela natten faktiskt, då blir man trött. Smulan kom till middagen ,men Zebbe kom till efterätten, jordgubbar doppade i choklad. Ville han inte ha middag, eller vart hade han vart. Förstår ni vilka konstiga drömmar man kan få av det.


Igår konstaterade ju vi att det börjar bli plockstora kantareller, fast då va inte kameran med. Matte träffa en gammal granne i skogen, som tyckte jag va väldigt uppfostrad. Konstigt det va den andra i år som tyckte så, måste ha legat av mig nånstans.


Ja i alla fall skulle jag trimma Smulan och Zebbes matte i , hitta hunden i skogen idag.


 


Alltå sitter jag såhär, har jag hittat.


 


Sånahär.


 


Eller sånt, får inte göra det för krångligt i början.


 


Ta en sort i taget, tror jag. Hjäpte inte mycket det heller.


 


Här va jag faktiskt övertydlig, inte såg hon att det växte en hel del i gräset och mossan.I framkanten av bilden kan man skymta några.


Nej snart är det lördagsmys tror jag.










Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards