mollesnutten

Alla inlägg den 5 juni 2014

Av molle - 5 juni 2014 10:48



semester så, får väl jag bestämma lite också.


 


Alltså favoskogen.


 


Och så ska det va kompisar med. Fasligt va en del pratar i telefon, vi kommer ju ingenstans.


 


Mycelet måste lukta nåt väldigt sa virrpannan.


 


Och japp det gjorde det på massa ställen.


 


Själv hitta hon bara sånt här, jodå vackra färger men inte ätbart ju.


 


Efter den här forsen, finns mycket badskum, det skulle nog Sigge gilla.


Men även en rolig tisdag tar snart slut.


 


På den här bilden, till vänster om björken i mitten.Kan man ana nån som inte ville åka hem. Och det va faktiskt inte jag.


 


Jag har ju semester, så det blev skogen även på onsdag.Nytt ställe jodå gick en rundslinga även där.


 


Här hade det minsann dykt upp en såndär strävsopp också.


 


Som någon larv eller snigel, försett sig med. Ja dom ska ju faktiskt också leva.


Idag va jag hör och häpna i skogen igen.


 


Men matte det är inte bra när du virrar omkring sådär. Va va det för fel på min väg.


 


Jo vi skulle ju titta på de små kantarellerna. Inte hade dom direkt blivit större.


 



Strävsopp även här, lite kul dom får för sig att komma upp en sväng redan nu.


 


Klibbtickor finns det alltid i olika färg och storlek. Fast vackra är dom allt.


 


Den där svampen jag hitta i vintras har visst också börjat växa igen. Men tänker ni, hitta du inte några fler kantarellställen.


 


Jodå, fast det blir nog ingen macka av dessa. Förrän om nån vecka om vädret håller i sig.Alltså lite regn då och då.







Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards