mollesnutten

Alla inlägg den 2 juni 2014

Av molle - 2 juni 2014 10:10


När vi åkte ösregna det, här hemma.Bra det nu får svamparna vatten.


 


Passa va artig och mötte mig, där regna det minsann inte.



 

För er som tror att jag inte kan leka som en valp.Tänk va fel ni har, dessutom va jag tvungen tala om det är mitt paradis. Sen får det va ditt sommarhus hur mycket som helst.


 


Det är faktiskt fantastiskt vackert.


 


Och man kan ta sig ett bad, precis när man vill.


Massa skog finns det också, att dra runt i.


 


Va visst nån som blev awis där.


 


Varför får du springa lös sa hon. Fullkomligt orättvist, tja jag springer inte så ofta långt bort från matte, som du gör.


 


Tvåbeningarna kolla vacker blomsteräng, ja ja jag tyckte det va häftigare hitta en stor stenmurkla, som faktiskt inte torkat bort.Så nu vet syster yster också hur dom ser ut.


 


I övrigt hitta vi bara nåt som nog hade vart en fnöskticka en gång i världen. Innan den blev misshandlad av grästrimmer och vårflod. Läckert utseende hade den i alla fall.


 


Hemma efter lördagspromisen.En promis och en hel lekväll på fredag, sen orkar inte dom där ungdomarna mer.


 


Det va bättre virke förr, själv lekte jag med alla kottar då också.


 


Fast får väl erkänna, på söndagkväll va jag trött. Pizzan fick jag bara smaka lite på.Men vad gjorde det, hade en present med hem. Typ 20 kilo rådjurs och älg kött, ska jag smaska i mig med det snaraste.Bara vila lite först.


Idag skjutsa vi lillhusse till jobbet, sen till skogen.Skulle ju se om det ploppat upp kantareller efter regnet.


 


Jag sträva och visa matte både gamla och nya ställen.Men helt blind va hon.


 


Lingonblommor såg hon.


 


Hjortronblom också.


 


Gamla övergivna sommarstugor i skogen.


 


Att mossen börjar blomma såg hon också. Men nästan inte de små embryon till kantareller som jag hitta. Dessutom blev bilden bara skit, hon vart väl för ivrig.Men den kan vi göra om en annan dag, vi mötte faktiskt inte en människa i den skogen imorse. Så dit kan vi åka fler tidiga mornar.


 


Den här uppnosiga saken va faktiskt den enda som va vaken.


 


Bäde kantarellerna och mitt lilla spa, behöver massa mer vatten i alla fall. Räckte inte så lång det som kom i fredags nämligen.


 


Dessutom hade de släpat ner makapärer i mitt hemlig bad, måste finnas nåt ställe, dit man kan anmäla sånt missbruk . Jag tycker mitt bad ska va fullt med friskt vatten nu.


Mesestermys på er.







Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards