mollesnutten

Alla inlägg den 9 juni 2014

Av molle - 9 juni 2014 16:02



Alltså ligger jag såhär, klampa inte omkring jag är trött.


 


Har ju till och med fixat ögonbindel.


 


Va ju ute med kompisar igår, behöver absolut inte rejsa idag.(söndag)


 


Nehej nytt ställe ja ja kollar väl lite då.


 


Hitta ett ställe dom börjat renovera, men sen glömt bort tydligen.Hemskans massa bråte dom samlat, men larm på huset hade dom hunnit sätta in.


 


En aspsopp lyste orange och grannt.


 


Jo det rör på sig, fast dom här ska man nog inte äta när dom vuxit färdigt.


 


Matte gilla att det fanns liljekonvalj kvar, men inte att solen var framme. Blir inga bra bilder då.


 


Själv är jag så törstig att löven klistrar fast i tungan.Virrpanna är du säker på att du är på rätt väg.


 


Jo men nu känner jag igen mig.


 


Där är ju det där stora trädet.


 


Gå du jag hittar hem själv.Måste faktiskt vila lite i sköna blöta mossan.


 


Nehej hon vänta på mig, kanske lika bra det.För plötsligt stod det ett lejon efter vägen. Och jag åkte på koppel, ifall nån pilbågsskytt skulle få för sig att skjuta.


 


Och hej du, vad du nu ska föreställa.Ser att du fått hornen åt rätt håll i flytten, det va väl skönt.


 


Avsluta med att visa matte lite kantareller här också. Förstår inte varför hon blir så darrig när jag gör det.


Sen va det ju en sak till, jag inte tycker är riktigt ok.Behöver nog slå nån tass i bordet här och där.


 


När jag ska ut i skogen, vill jag veta vad som väntar.Ja alltså, om hon gillar såna här pyttesvampar.


Eller vill gå och kolla stubben hon drägla över i höstas.


 


Jodå det fanns såna nu också. Men än är hon inte helt säker på om dom är ätliga eller dödligt giftiga.Är ju bra om dom får stå kvar då, tycker jag.


 


Jag kan va snäll och tala om att här finns kantareller fastän små.


 


Ja ni ser ju själv, blir ingen macka än på ett tag.


Men en sak tycker jag inte om, titta vad jag hitta i min skog.


 


Kompisen Oliver och matte hade inte sagt ett smack. Nån jäkla ordning får det väl ändå va, vart kompisarna är borde hon faktiskt hålla reda på.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards