mollesnutten

Alla inlägg den 24 juni 2014

Av molle - 24 juni 2014 16:08



Ja har matte gjort mest hela semestern.


 


Ja jag har ju fått vart lite i skogen den här veckan också. Kan du kanske masa dig hit virrpanna, har ju nåt.


 


Tror det kallas kantareller.


 


Vart ute med bästa bruden också, det ni.


 


Fast jag tycker nog hon kan hämta bollarna, så tar jag dom när hon kommer upp.


 


Har vart i favoskogen också, med Smulan och Zebbe.


  u


Det här va det häftigaste vi hitta, klibbtickor med droppar. Pjuff


 


Idag då hitta vi en sopp, som inte va sträv. Men vad gjorde det uppäten inifrån.


Massa katareller också, men för små. Konstigt ifjol försvann dom bleka typ i mitten av juli, iår har dom inte riktigt kommit igång än.Kan det va klimatförändringar kanske.


Vi åker till vovveaffärnen istället sa matte, ok låter bra mycket godis tänkte jag. Väga sig, vill inte jag. Speciellt som det kommer nån annan och nosar mig i baken. Två kilo ner, kan ju inte va möjligt, jag vill inte till den där vetten. Skyller på semester tror jag, fick nya fällar i alla fall som jag valt.


 


Sen kolla jag att hon städa min bil ordentligt, min lite större lillhusse kom och lämna grinden öppen.


 


Så då kunde jag kolla att det blev ordentligt och att min nya fäll är på plats i buren. Syns inte den är ljuslila jättesnyggt till svart hund med tungfläck.


Sen fortsatte hon städa inne,ska visst komma nån Pontus och sova över en natt. Han har en hund också Pajas tror jag han heter, inte träffat han, men han ska va värre än jag. Skönt han inte kommer med, vill ju inte förlora mitt rykte.

Är man nu en vandrande bomb, jaja med lång stubin då ,då. Men nåt årtionde så smäller jag säkert,hihi.


 


Tjata till mig en snygg , fluffig fäll inne också ljuslila med vita tassar. Jättepraktiskt sa matte, du som smutsar ner dig i skogen hela tiden. Vadå då vi har ju tvättmaskin eller?


Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards