mollesnutten

Direktlänk till inlägg 29 september 2012

SKOGEN

Av molle - 29 september 2012 14:35

Jippi svampkorg med,skogen.Men matte det regnar ju ute.Ja men det kanske det inte gör där sa hon.Hmm ja men kanske mycket.Åkte och hämta en av hennes arbetskamrater.

Va vad det jag sa där regna det megamycket,ingen hund hade hon heller.Konstig människa.Sen kom vi fram

 

Men hallå du kan ju inte begära att jag ska va stilla när jag nyss kommit till skogen.

 

Elisabeth som hon hette va i alla fall trevlig nog att vilja plocka trattisar.

 

Ni ser en full korg redan till fikat.Hon bjöd på riktigt god fika också.Så matte sa det ska vi nog införa,dom som åker med ska bju på fika.Jag bada lite i bäcken neranför ,men där va lite otäckt strömt.Så mest ville jag leta kotte.

 

Du har väl sett att det finns lite här också.Måste hålla reda på dem som är med så dom plockar upp allt.Till och med matte gav upp idag och plocka lite trattisar.Vi kan sylta några och ha till stek sa hon.Inte blev det många ,men nu fanns det ju inga svarta trumpeter där heller så.Vilket betyder nya skogar att leta i ,strålande tider väntar.

Efter att vi lämnat av Elisabeth hemma med full korg och en kasse,lite kantareller och fårtickor förutom trattis.Så skulle jag åka hit.

 

Vägas igen 27,5 idag är ju lite najs att väga för lite.Man får mycket extra godis i maten.Kolla min frys vad matte köpte idag.

 

Skulle köpa 10 kg köttkross,men sen kom affären på att den lådan hade dom inte.Så det blev 5 kg köttkross och 5 kg vom.Vomen luktar mumma kan jag lova,fett och gott.Måste komma på vad jag ska göra av med energin på,när svampen försvinner.Så jag får fortsätta leva i detta himmelrike.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards