mollesnutten

Alla inlägg den 8 september 2012

Av molle - 8 september 2012 18:02

Idag åkte vi så långt så matte tyckte att jag behövde en kisspaus,vad är detta tänkte jag.Men vi åkte och åkte ska vi aldrig komma fram,jo så såsmåningom va nån bro som va avstängd.

  Så hamna vi här på sagostigen.Jag skulle gå svamphundskurs hos Sigge.  

Han är duktig på det där med svamp.Vi yrde runt kolla vattengropar

 

Det är ju lite läskigt att träffa nya hundar och människor helt plötslig.Men jag tror vi hitta varandra bra,lite gruff för vi är så lika.Men vi kompar bra.  

Här tala vi om tillsammans att det fanns svart trumpet till exempel.  

Hmm ingen tennisboll då simmar inte jag men Sigge ville efter pinne.I vattnet förstår jag inte va pinne ska va bra för,men på land tycker jag dom är mina.

Tadamm dagens resultat

  

Räcker till många det.Nu är jag trött ska sova,ska kolla om matte kan fota omgivningarrna väldigt trevlig camping det här.Ja just det skitmatte stängde

 

vägen till kompisarna i stugan bredvid.Dom hade tävlat i livräddning just här.Som sagt mycket trevlig camping för hundar det här.




Av molle - 8 september 2012 05:30

I måndags tog vi med magnetbollarna på skogspromenaden.Meningen va att jag skulle gå bredvid matte och sen skulle bollen flyga iväg när jag varit duktig.Jo flög gjorde den allt ,fast lite svårt va de .Ni vet gå hos matte i skogen,när man kan rejsa.Sen hitta vi en alldeles oäten karl-johan också,händer inte så ofta.

 

Onsdagskompisar Smulan hade som vanligt med sig en ny.Den här heter Center,jag börjar bli så van med nya nu.Så i fredags när det kom en golden och lekte med mig.Tänkte jag att det va väl helt normalt.Och skällde inte ett dugg.

 

Det här skäller jag däremot på.Människomonsten har varit framme.Hur tror dom att det ska komma nya svampar ,när dom gör såhär.

Hittat ett smart sätt att hålla reda på favisen också.

 

Matskålen står ju där den står.Då kan jag gå dit och hämta den när jag vill.

Smulan hämta en valp igår,tror den ska heta Zebbe.

  Foto G-B Sjöberg

Visst är han söt,ska bli kul att lära honom,viktiga hundsaker.Rejsa,bada i vattengropar o.s.v

Nej nu får vi packa ihop,ska på svamphundskurs.I skoggen den här gången.

Får se om matte får alla sladdar med idag.I så fall hörs vi ikväll.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards