mollesnutten

Alla inlägg den 7 juni 2015

Av molle - 7 juni 2015 13:24



Igår klaga virrpannan, hon va trött på bära plantor in och ut. Men enligt bondepraktikan va det några dar för tidigt att sätta ut dem.

 -Vadå bondepraktikan, vi bor ju i stan. Du får väl ta till modänare metoder sa jag, typ data och yr och sånt vet du.


 


Sagt och gjort, plantor börja placeras ut där dom skulle va.


 


Blev rätt snyggt.


 


Om jag får säga det själv.


 


Övervintrade klematisen, blommar snart i rödrosa.


 


Och hoppe hare vaktar allt.


 


Gurkplantan gilla inte nattens storm, men å andra sidan gilla den inte stå inne heller.


 


Storm va inge bra i morse heller. Dit vi tänkt oss, händer det att träd lägger sig över vägen. Och även om vi har såg i bilen så klarar den bara mindre träd.


 


Men det här är ett ok ställe också.


 


Jaha en alpklematis mitt i skogen, det va ju ett väntat ställe. Skogstrollen vill väl också ha lite blommor, kan tänka.


 


Fallna träd kan få häftiga mönster.


 


Tickorna börjar växa igen,björkticka tror jag. Häftig form.


 


Mer normal utsmyckning av skogen, nån parasit på blad.


Tjingeling nu ska jag mysa med söndagsgodiset.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards