mollesnutten

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av molle - 30 juni 2013 20:10


Vi har inte samma uppfattning om kul virrpannan och jag.


Först kom Smulan och Zebbe och hämta oss,plus en massa packning.Bara det kan göra att man blir lite scary.


Vi hamna vid nåt som hette Sörsjön.Och jag tänkte vila lite,fick man inte för bossen där.Hon hette Lotte och tyckte jag skulle va med också.Göra massa övningar ihop med andra hundar.Ja en del va kul,dom kunde jag.Andra inte lika kul,fast bara jag kommer på trixet så.


Sen va det lunch,skönt då får man vila.Men det börja regna,sen kom Oskar också.Slog nästan ner där jag va,då blev jag jätterädd.Som tur va fick man gå in i huset då,kändes mycket tryggare.Plus att flera mata mig med godis,när det small.Dessutom va ju bossen Lotte snäll nog kalla mig svamphund,fast det är jag ju inte riktigt än.


Det va ju nåt positivt,det bästa va att virrpannan virrat bort kameran också.Så hela första dagen finns inga kort på.Om ni inte är medlemmar i blandis förståss.


Jo det finns ett ,när vi kom till campingen.

 

En läskig gubbe,vi mötte på kvällspromisen.Inte undra på att man blir trött.


 

Imorse va faktiskt matte snäll.Hon tyckte jag kunde få en skogspromis.


 

Gott gräs fanns det och lite lergropar gillas.


 

Vi hitta en lite annorlunda tavla också,den tala om på ett roligt sätt va man faktiskt inte får göra i skogen.Fast det är ju synd att skogen blir sönderskjuten,ovanligt korkat tycker jag.


 


Ja för sen vart det passivitetsträning för hela slanten.Massa hundar som skulle ställas ut.


 

Och någon uppvisning i spår,men det kan jag ju redan.Hi hi dom hade kantarellsök på gräsmattan.Det vet väl varenda svamphund,att dom växer i skogen.


 

Här gör smulan sig redo,hon är en utställnings stjärna.


 

Viss ser hon bara matte då.Ni skulle veta vilken godisväska hon tittar på annars,tänkte jag.


 

Ja matte vad har du i handen.Nåt extra gott eller?


 


Hon fick tredje pris idag.Grattis


 

Jag borde fått första pris i passivitetsövning,så duktig va jag idag sa matte.Trevligt när hon är glad.Men nu är jag nöjd över att va hemma,sover djupt snart.


Imorgon börjar hon äntligen jobba, ska bli skönt tror jag.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards