mollesnutten

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av molle - 25 juni 2013 10:45


Dagens skog bjöd på pyttesmå kantareller.

 


Nästan så små att dom inte syntes.Det kan man kalla, inte nå upp till efterfrågan.Mera regn behövs,ska visst komma imorgon.


 


Tycker mig ha hört imorgon länge nu.Här djupt ner i gräset finns det några lite större.Står kvar,2 kantareller gör ingen macka.Matte vill dessutom ha massa andra svampar.


 

Men du matte ,du kanske vill ha dessa istället.


 


Lagomt plockavstånd,eller vad säger du?


 


Nej sprängtickor, måste man ha verktyg till.Men nu vet jag ju vart dom finns,om nån behöver.Ja just det, förutseende är hon ju inte nej.


 


Och så va det ju ,det där titta vart jag visar.Inte runtomkring,tar ju sån tid då.


Sen mötte vi Herr huggorm,jag tog ett elegant hopp över.Virrpannan blev lite impad,jag som ska undersöka allt som rör sig.Har väl fått en nedärvd förmåga,veta att ormar är läskiga.Själv stod hon bara och stampa tills den försvann.


Sen fick jag bannor,måste du sätta dig precis där också.

 


Hi,HI va ju nåt jag ville visa,ormen va borta för länge sen.


 

Hade du plockat,dom större vi hitta ,kunde det blitt en macka.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards