mollesnutten

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av molle - 17 oktober 2012 16:24

I söndags va dom ju borta på kalas hos människokusinerna som fyllde 17.Kände nog att dom lukta glass,sockerkaka och annat godis när dom kom hem.Och inget fick jag hmm.Eftermiddagsturen blev lite senare än vanligt,hörde nog tydligt hur det small.Ville hem,virrpannan sa nej det va ingen smällare.Ska hon säga, som är rätt döv.

 

Kissa kvällen .Är du galen eller?Tänker ligga här tills det där med nyår är över.Gå du,om du vill, ska be lillhusse få sova i hans säng.

 

När jag ber så där snällt får jag alltid det.Fast när matte somnat kan man smyga in till sin korg.För då har hon gett upp att gå ut.

Idag kom hon tidigt,för bilen hade fått vinterskor och ny lampa.Hon virra till det som vanligt när hon bestämde tiden på verkstan.Inte hade hon ledig eftermiddag egenteligen,men snälla arbetskamrater som lät henne ta ledigt ändå.Dom gillar jag skarpt,för då får jag åka till skogen.Den ena har dessutom en lånad fralla hemma för det mesta.Den andra vill starta mopsfarm,betyder att dom förstår en stackars hund.

 

Lagomt höstig dag idag lite kallt,lite duggregn men skönt.Här har löven inte hunnit bli röda än och frågan är om dom hinner.

 

På hygget blåste det som man våga inte gå där,snart faller ett träd.Nu blåser ju alla fina höstlöven bort synd.

 

Hitta bara en lite kantarell men matte tyckte jag va duktig ändå.


För övrigt är vi lite arga här,ni kommer kanske ihåg att min lilla kompis Inka Vinka dog för nån månad sen.Hon hade blivit förgiftad av nåt troligen glykol i nåt smaskigt kött eller så.Den här helgen kom fler varningar inte från Vivalla den här gången.Utan Karslund och Örnsro ställen där många hundar går alla tre.Trevliga promenader men inte med utlagt gift för att ta död på hundar.Vad vi hört har en till dött, två är jättesjuka den här gången.VAD ÄR DET FÖR MÄNNISKOR EGENTELIGEN?????


Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards