mollesnutten

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av molle - 6 oktober 2012 12:45

Skärp dig ,du är stor nu sa matte en morgon denna veckan."Men hallå jag lovar det står ett monster i hörnet därborta"

Smyger förbi,morrar och skäller lite.Verkar inte va nåt rörligt monster i alla fall,det är stilla och kollar på mig bara.

Jag gillar inte när det är mörkt,konstiga ljud och saker som står på fel plats då.

Gick en rejäl morgonrunda,kom samma väg tillbaka.Faktiskt lite pinsamt,här är monstret.

 

En sopsäck placerad på en p-ruta.Ovanligt korkat ställe att placera en sån på.Som om det inte va nog så stod Chicco på lur och skällde ut mig när jag gick förbi,FNYS

Har ni sett va konstig svamp min kompis Sigge hittat i veckan då.

foto Helena Andersson


Min godisväska som matte tappa när vi var där.Han är allt en riktig sakletare den.

I fredags fick matte ett sms hon hade paket att hämta,har jag väl inte sa hon.Men hon åkte och kolla i alla fall.

Hon hade visst skickat in en bild till nån tävling,som hon sen glömt bort.Tredje pris alltså till mig eftersom bilden va på mig.Aktiveringsboll som drivs med batteri,skuttar lite hit och dit.Bara följa efter och äta godisarna.
  

Tror matte har haft en allvarlig släng av skogsabstinens den här veckan.Häng med får ni se.

Idag sa hon vi åker till en ny skog.Kanske kan du leta upp svart trumpet där.Va väl ett evigt tjat om dessa,men ok jag hänger med.

 

Va ju en ovanligt vacker men kall morgon.Här har jag faktiskt aldrig varit förut.Men det va ett bra ställe,plötsligt försvann vägen i en stor vattengrop.Härligt fast matte fick inte upp kameran i tid.Matte tyckte vi vänder jag vill inte simma.Då kanske vi kan gå häråt då?

 

Du skulle kanske vilja ha dom här eller?

 

Oj hon plockade,dom här också.

   

Undret har inträffat ,det finns plats för fler kantareller.Dom här åkte också med.

 

Sen skulle vi gå till bilen.Men matte vi har bara vart ute en stund typ 1,5 tim.Nej nu åker vi till skogen med många trattisar,där vi var för några år sen.Kanske finns svarta där.Ok jag hänger på.

 

Ja jag hitta många trattisar inget annat.Matte sa vi går på andra sidan stora vägen.OK

 

Men hallå vad har dom gjort här.För några år sen va det andra sidan vägen nu här.Tror jag ska skriva en bok.

 

På spaning efter skogen som försvann.

Ja bara åter till bilen då alltså.Men sen inträffar det som gör att jag tror matte fått spunk eller nåt.

 

en alldeles väldigt välkänd skog.Den tredje för idag.Jo just det här har vi hittat svarta,men idag syntes inte ens att det någonsin varit några där.Bara väldigt många trattisar.Vi går ner här matte innan vi åker hem.

 

Matte bara gnällde idag får man gå med näsan i backen för att hitta nåt.Va visst nåt med ljuset och solen.Vilken tur jag va med då som har den där jämt.Annars hade hon aldrig hittat dessa,ser ut som trattis.Men nej rödgul trumpet.

Så fick hon åtminstonde några trumpeter men fel färg. Nu ska jag vila ordentligt har en aning om att det blir favopromis imorgon,med Smulan och Zebbe.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards