mollesnutten

Alla inlägg den 10 maj 2015

Av molle - 10 maj 2015 16:50



Passa bilen när den står i garaget.


 


Nån har placerat en lattjo pryl här och det är inte jag.


 


Dessutom har någon käkat baconpinne. Zebbe du är avslöjad, vad har du gjort i min bur utan mig.Såna saker är inte kul att hitta när man ska åka på morron.


 


Vi skulle nämligen åka till mattes nördkompis idag. Måste ju kolla om han kan nåt.


 


Här är han heter Hans-Åke ,men kasta kottar kunde han inte.Hur kan man leva ett helt liv utan att lära sig det.


 


Däremot kunde han visst allt om svampar på träd, den här hette granticka och va visst ovanlig.


 


Fanns en till ovanlig som matte glömt namnet på.


 


Om vi ska va ärliga då så har hon glömt namnet på de flesta, men dom där små svarta bollarna kommer hon ihåg.Troligen en avdöd myra.


Det som stack mig i tassen strax efter va inte död minsann,sprang till matte för tröst efter tjutet. Hon kolla bara runt där jag stått, ingen orm i alla fall sa hon.Troligen va det en jordgeting, för nåt flög upp.

Men matte det gör ont vi går till bilen,fem timmar i skogen räcker när den anfaller.


 


Jag vänta i bilen mens dom kolla runt nån ek. Absolut inte lätt att se men dom där små fnösken är rutskinn. Växer visst bara på ek.


 


Och det här är citronticka på tallstubbe, matte tyckte dom va coola. Själv slicka jag min tass, ingen som bryr sig om att jag har ont inte fnys.


Nu ska jag lära Bella en hemlis.Om din matte planterar en magnolia.


 


Om man försöker gräva upp den typ vinter, vår, sommar och höst så blommar den. Bra va.

Sen är jag inte så nöjd med hon som sköter om det här. Va det tvunget att röja runt med alla möbler på altanen, bara för att olja golvet. Du kunde väl krypit runt, se förskräckligt ut just nu. Får prata allvar med henne när jag vilat en stund.


Söndagsmys och tröst ska jag ha idag.





Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards