mollesnutten

Direktlänk till inlägg 29 april 2017

OJ OJ OJ VAD

Av molle - 29 april 2017 14:46



Lat människan har varit det sista.


 


Vitt gilla hon inte.


 



Blev faktiskt lite väl mycket av den varan.Ok vi putsar fönster och byter gardiner istället.


 


Det hjälpte lite grann,regnet kom och snön försvann.


 


Men kallt,stackars lilla murkelvalpen va alldeles stelfrusen.


  


Skynda dig och kom,det är ju min födelsedag och jag skulle få träffa nån speciell.


 


Fast, kom de på den där,så är det fara värt att benknotorna ligger och skramlar nånstans.


 


Som här till exempel,nä det va visst nåt djur.


 


Nähä fick inte träffa nån brud,utan två ljuskygga tvåbeningar.


 


Sen drog dom runt och kolla på sånt här ovesäntligt.


 


Eller sånt här.


 


Till och med grankottarna skulle granskas noga innan jag fick dem.Fast jag måste säga att de hade gofika med till mig.Fattas bara det va ju jag Världens bästa Molle som fyllde 10 år.


Matte börja jobba igen och jag fick vila lite.


 


Nån dag hitta vi en liten svart skål på en pinne,vädret börjar verkligen bli bättre



Sen va det nån tant som tydligen hette SVEDAC ,som skulle kolla hennes jobb.


Efter det fick jag asa virrpannan ut i skogen.


 



Kan du kasta kotten istället för att,gå och muttra om att hjärnan hälsar overloaded come back another day.Så svårt kan det inte va,ta upp kotten kasta.Duktig matte.


 


Dessutom va jag lite listig,ledde henne förbi dessa.


 


Våran alldeles egen variant av brödkorgssvamp.Jodå ska nog bli folk av henne igen.


 



Ibland är det så det spritter i benen ,skog,bra väder och långpromis.Härlig lördag på er.



 
 
Lillian

Lillian

29 april 2017 18:50

Ja sånne hvite varer har vi fått her også, de har kommet og gått flere ganger i hele april. Nå er de borte igjen og vi har vært på lang skautur igjen... Nå må det bli sol og varmedager igjen!

http://www.sognafaret.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards