mollesnutten

Alla inlägg den 8 april 2015

Av molle - 8 april 2015 11:53



Här har hänt lite smått och gott dom senaste dagarna.


 


Nån dag hade jag kompisar, men skynda ut nu då vi är i skogen.


 


Äntilgen rejs, varför tog ni sån tid på er.


 


Öster om stan. jodå massa blåsippor.


 


Några nya bombmurkelställen. Måste va ett bra år för dom, fanns nästan överallt.Nästan synd att den där nörden från Linköping kom på att det va för lång väg. Kunde visat henne massa nya ställen.


 


Börjat komma såna där stenmurklor också, ska man inte plocka och äta längre. Och om man tittar till vänster är det nån fanatiker som sparkat upp en också. Gör inte vi tycker dom är trevlig att fota, så dom kan få växa till sig.


 


Har ni föresten sett va jag fick i påskägget, en vildgris den är min du lillhusse.


 


Den nöffar inte mer, men är ovanligt hållbar sa matte.


Igår hade vi nån mellandag, ingen jättelång promis men med kompisar.


 


Eker är inte så dumt det heller.


 


Kan vi bada sa jag och matte kasta kotten. Smulan tyckte mest jag skulle flytta på mig hon ville dricka vatten, fina madamen gillar inte blöta ner sig.

Och jag som slösat en hel vinter på att lära henne simma inne i bassäng. Så kallt va det inte i vattnet.


 


Resten av dagen röjde matte förrådet på balkongen. Och eftersom allt inte fick plats i soptunnan, fixa hon rabatterna på altanen också. Vi måste ju ändå åka till återvinningen,det som är uttjänt eller man inte använt på 10 år behövs inte deklamera hon. Aj då nu är jag lite illa ute tror jag.


 


Lillhusses konstfärdiga ljushållare fick en ny uppgift. Hålla mig borta från att gräva upp magnoliabusken. Ojdå jag ligger visst illa till.

Alla sakerna plus jag hamna i bilen imorse.


 


Nehej återvinningen hade inte öppnat än. Så det blev en skog väster om stan. Här hade vi inte kommit längre än till tussilago.


 


Du matte har du tänkt på, till hösten växer det nog kantareller här.


 


Sen måste vi nog kolla granplanteringen, mysko stig men allt för att va kvar.


 


Och se, det där hade du inte sett om jag inte va med.


Puh jag fick va kvar, hon slängde bara det andra.När vi kom hem och lade torkad blomkålssvamp i blöt till pastasås, sa hon.Vem skulle annars hitta sån åt mig.

Jo men just det jag, för jag är bäst, hade ju inte behövt va bekymrad. Mig använder hon ju varje dag.


 


Då kan jag faktiskt lägga mig och vila på maten. Medans matte yr omkring och städar bort påsken. Onsdagsmys på er,nu blir det två vilodagar sen är virrpannan ledig igen härligt.











Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards