mollesnutten

Alla inlägg den 5 april 2015

Av molle - 5 april 2015 11:27



 

Bilden är lånad.


Igårkväll tillbringa jag tiden i lillhusses säng. Brukar inte va sånt på påsk här, men jag hörde allt. Som tur va inte raketerna, lika luriga som matte, dom hitta mig inte.


Idag sa matte inga kompisar, ska vi kolla i karl-johanskogen . Om det tinat än.


 


Plötsligt trampa hon ner bromsen, och sa. Vad är det som står mitt i vägen.


 


Tjäder ,orre eller vad?


 


Inte ville han så gärna flytta sig från vägen heller. Måste vart en fin brutta han dansa för.


 


Påfågel sa lillhusse, nej du sa ja , såna finns inte i våra skogar.


 


Virrpannan bestämde sig för tjäder. Och ni får klicka på bilden för att se honom försvinna, upp emellan träden.


 


Ja inte hade det tinat direkt,fanns definitivt inga karl-johan du matte.


 


Fast mysigt va det.


 


 Lite svamp fanns det, bara skådebröd förståss.


 


Fast kottar hitta jag också, väldigt varmt va det i solen. Nu kan det ju bara bli bättre.


 


Matte hitta också, sånt där som hon aldrig vet va det är. Men som hon inte kan sluta förundras över.


 


Väldigt mycket längre ner, var det vår på riktigt. Härliga tider väntar.


Många mysstunder framför.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards