mollesnutten

Alla inlägg den 25 maj 2014

Av molle - 25 maj 2014 12:42



Jo matte är ju snäll då, testar nya promisar mest.


 


Men det finns ju ingen rejsa runt med.


 


Hitta konstiga halvbollar på träden.


 


Den här lilla droppa det gul saft av.Fanns ingen sån i Tickaboken, så då kanske det är en klibbticka i alla fall. Dom kan ju se ut hur som helst sa matte.


 


Björktickor är också snygga, ja ja nörda dig färdig nu.


 


För jag har hittat en nästan uppäten murkla, sniglarna gillar också såna.Detta betyder att snart kommer kantarellerna ,tror jag i alla fall.


Dessutom så tvärvände jag och sprang till matte, mycket riktigt strax efter kom en vandrare.Jätteduktig du är som skvallrar, sa hon. Nja jag tänker ju mest på att det kan komma farliga saker i skogen.Och mistluren är ju inte med och hjälper till. Saknar faktiskt han med.


 


I slutet av promisen ,va jag tvungen att svalka mig.Osmart sa virrpannan, nu har du torvgegga i hela pälsen. Vadå vem sa att det inte ingick i planen ,då får jag ju åka till badsjön imorgon.


  Foto G-B Sjöberg.


Smulan och Zebbe(mistluren) har låtit meddela, vi är på hemväg.Smulan måste bara ta vägen förbi en utställning.Trams hon kan väl bara åka dit och hämta rosetten, hon är ju snyggast i alla fall. Och jag börjar tröttna på att matte inte rejsar.


 

"För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten"


Nej jag bara skojar, våran granne hade sin pappa på besök. Han hör till den mer rastlösa sorten,så han hjälpte matte ta ner persikoträdet. Som inte är persika, efter skadan för två vintrar sen.Bra va, nu är det på återvinningsanläggningen.


 


Äntligen på väg till badplatsen.


Du matte


 


Ser ut som en massa koblajor här,finns det komonster på fria klövar. Näpp har du glömt att Oskar och regnet va igår kväll, bara nedregnade hästskitar.Ja just det hade jag förträngt, va ju i lillhusses rum då.


 


Så bad, kan jag göra oavsett väder.Va ju inte stekhett idag precis.


 


Fast shampo ingick inte i min plan,skönt att det bara blev magen.


 


Iväg igen då massa ,massa gånger.


 


Kasta bollen nu då.Finns dom som påstår att jag är pinnig, när jag är blöt.Helt fel ni ser väl mina benmuskler, vad stora dom är eller?


 


Va visst ett riktigt monster på den där platsen också, tur jag slapp den.


Matte och lillhusse åkte och rösta sen,jag inpränta mycket noga.Rösta nu för skogen och havet, kan man tänka det gjorde dom båda.Bra det då slipper jag bita dem.


Ikväll blir det söndagsmys, med grisknorr.







Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards